مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گلستان گفت: موضوع اخذ نمونه DNA از خانواده معزز شهدای جاویدالاثر در راستای تطبیق با اطلاعات آمار موجود در بانک اطلاعاتی بسیار جدی و ضروری است و مسئولان امور ایثارگران یگان‌ها این موضوع را به طور جد پیگیری و در دستور کار خود قرار دهد.

موضوع اخذ نمونه DNA از خانواده شهدای جاویدالاثر ضروری است

به گزارش گلستان ۲۴؛ جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی به منظور تسریع و تسهیل در عملیات جستجو و کشف پیکر مطهر شهدای جاویدالاثر استان گلستان با حضور «مهدی پور‌مظفری» معاون اطلاعات و عملیات کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح و سردار «علی ملک شاهکوهی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان و مسئولان امور ایثارگران سپاه، ارتش، ناجا، جهاد کشاورزی و کنگره شهدای استان در محل جلسات اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس گلستان برگزار شد.

 

در این نشست مقرر شد یگان‌های نظامی و انتظامی و همچنین جهاد کشاورزی استان نسبت به ارائه آمار و مشخصات شهدای جاویدالاثر رده مربوطه اقدام و نتیجه را در جلسه آتی کارگروه گزارش و مراحل بعدی با تفکیک عملیات‌ها که در رده‌های استانی در دوران دفاع مقدس با طرح بازخوانی عملیات و نقاط احتمالی وجود پیکر مطهر شهدای جاویدالاثر شناسایی شود و با هدایت گروه‌های تفحص پیکر مطهر شهدا کشف و سیر مراحل احراز هویت و شناسایی انجام و شهدا خاکسپاری شوند.

ملک تأکید کرد: موضوع اخذ نمونه DNA از خانواده معزز شهدای جاویدالاثر در راستای تطبیق با اطلاعات آمار موجود در بانک اطلاعاتی بسیار جدی و ضروری است و مسئولان امور ایثارگران یگانها این موضوع را به طور جد پیگیری و در دستور کار خود قرار دهد.

طبق آمار موجود در استان گلستان بیش از ۱۲۰ شهید جاویدالاثر در استان وجود دارد که تلاش خواهد شد با اقدامات کارشناسی نسبت به کشف، شناسایی و احراز هویت این عزیزان تسریع شود.

/دفاع پرس

ارسال نظر

آخرین اخبار