دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد استان گلستان در کنکور سراسری سال جاری رتبه ۲۶۵ گروه‌ آزمایشی علوم انسانی را کسب کرد.

رتبه برتر مددجوی گلستانی در کنکور سراسری

به گزارش گلستان 24 ؛  به نقل از سایت خبری کمیته امداد، مددجوی اهل سنت گلستانی در سال ۷۹ در خانواده‌ای با ۳ فرزند دختر دریکی از روستاهای شهرستان کلاله از مناطق محروم این استان به دنیا آمد.

سال ۹۳ پدر سالخورده این خانواده تحت حمایت کمیته امداد استان گلستان قرار گرفت و با دریافت مستمری به امرارمعاش زندگی خودپرداخت تا دختران خانواده نیز بتوانند از کمک‌هزینه‌های تحصیلی دانش‌آموزی و خدمات فرهنگی این نهاد بهره‌مند شوند و به ادامه تحصیل خود بپردازند.

توکلی که تحصیلات خود را در  یکی از مدارس روستاهای شهرستان کلاله آغاز کرده بود با تلاش و همت مضاعف توانست در مدرسه نمونه دولتی قبول شود و دوران دبیرستان و پیش‌دانشگاهی را در دبیرستان نمونه دولتی به پایان برساند.

این دانش‌آموز پرتلاش هرگز ناامید نشد و با استفاده از کمترین امکانات برای رسیدن به موفقیت گام برداشت تا اینکه توانست با کسب رتبه ۲۶۵ در کنکور سراسری سال ۹۶ فعل خواستن توانستن را صرف کند.

وی که علاقه‌مند معلمی است، رشته دبیری ادبیات فارسی در دانشگاه فرهنگیان را به‌عنوان نخستین انتخاب رشته خود برگزیده است تا به آرزوی دیرینه خود یعنی تدریس در مدرسه دست یابد.

فاطمه محصل گلستانی با قدردانی از حمایت‌های کمیته امداد در کمک به دانش آموزان نیازمندان از برنامه‌های خود برای کمک به دانش آموزان بی‌بضاعت و محروم در آینده خبر داد تا دیگر هیچ نوجوانی به خاطر مشکلات مالی از ادامه تحصیل بازنماند.

گفتنی است کمیته امداد استان گلستان دارای ۱۰ هزار دانش‌آموز و هزار و ۳۱۰ دانشجو تحت حمایت دارد.

استان گلستان دارای ۸۸۵ دانشجو مقطع کارشناسی و ۲۸۰ دانشجو کاردانی، ۱۱۴ دانشجو مقطع کارشناسی ارشد و ۱۹ دانشجو در مقطع دکترا تحت حمایت کمیته امداد است.

لازم به ذکر است، پنج سرفصل کمک‌هزینه تحصیلی کمیته امداد به مددجویان دانش‌آموز شامل کمک‌هزینه تأمین نوشت‌افزار، کتب درسی، پوشاک و ایاب و ذهاب، کمک‌هزینه بنیه تحصیلی (کلاس تقویتی)، کمک‌هزینه راه‌یابی به دانشگاه (کلاس‌های کنکور)، کمک‌هزینه خوابگاه و مشاوره و هدایت تحصیلی به رشته‌های فنی و حرفه‌ای است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

آخرین اخبار