معاون اداره کل کتابخانه های عمومی گلستان گفت: امسال یک میلیون و 364 هزار نفر در نهمین جشنواره کتاب رضوی در کشور شرکت کردند که از این تعداد 33 هزار و 251 نفر گلستانی هستند.

بیش از 33 هزار گلستانی در جشنواره کتاب رضوی امسال شرکت کردند

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی وفایی صبح امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: امسال 33 هزار و 251 نفر در نهمین جشنواره کتاب رضوی شرکت کردند که گنبدکاووس با 5 هزار و 281 نفر بیشترین شرکت‌کنندگان گلستانی را از آن خود کردند.
وی با بیان اینکه امسال تعداد شرکت‌کنندگان گنبدی نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، افزود: با جود اینکه تعداد شرکت‌کنندگان امسال شهرستان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است اما بیشترین مشارکت در استان گلستان در جشنواره رضوی از گنبدکاووس بود.
معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی گلستان تصریح کرد: انتظار می‌رود همه مدیران در استان گلستان از هم اکنون برای مشارکت بیشتر مردم در جشنواره رضوی سال آینده تلاش کنند تا مردم بیشتری را با فضای کتاب و کتابخوانی مانوس کنیم.
وی ادامه داد: جشنواره رضوی در سه گروه سنی کودک، نوجوان و بزرگسال به صورت مکتوب و آنلاین برگزار شد و این مسابقه قابلیت حضور شرکت‌کننده را به صورت فردی و یا خانوادگی را فراهم کرده بود.
وفایی گفت: برای افزایش سرانه مطالعه در استان و شهرستان‌ها بنا داریم تا مسابقات مشابه جشنواره رضوی را به صورت فصلی در استان برگزار کنیم.
وی یادآور شد: ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و همچنین ترویج فرهنگ سیره ائمه اطهار با محوریت امام رضا (ع) از اهداف مهم برگزاری جشنواره رضوی است.
* کتابخانه‌های روستایی در گنبدکاووس راه‌اندازی می‌شود
فرماندار گنبدکاووس نیز در این جلسه اظهار کرد: با همکاری بخشدار مرکزی گنبدکاووس، فرمانداری آمادگی راه‌اندازی کتابخانه روستایی در شهرستان به ویژه روستاهای بزرگ را با تهیه و اهدای زمین دارد.
عبدالقدیر کریمی افزود: به نظر می‌رسد برای گسترش فرهنگ مطالعه و افزایش سرانه مطالعه باید از روستاها شروع کرد و این امر مقدس را فرهنگ‌سازی کرد.
وی با بیان اینکه تعداد کتابخانه‌های عمومی شهرستان در ارتقا شاخص کتابخوانی و مطالعه تاثیرگذار است، تصریح کرد: در چندسال گذشته دو تا از کتابخانه‌های عمومی رکزی شهرستان بنا به دلائلی تعطیل شد و امید داریم با همکاری و تلاش شهرداری بتوانیم زمینی را در اختیار نهاد کتابخانه‌های عمومی برای راه‌اندازی کتابخانه بگذاریم زیرا معتقدیم تعداد کتابخانه‌های عمومی در ارتقا شاخص کتابخوانی و مطالعه تاثیرگذار است.
فرماندار گنبدکاووس از افزایش چهار برابری اعتبارات تملک‌دارایی شهرستان در حوزه کتابخانه‌های عمومی خبر داد و گفت: با توجه به محدودیت اعتبارات و همچنین مشکلات شهرستان در خسارت به ابنیه و جاده‌ها در سیل اخیر و تمرکز اعتبارات به این حوزه‌ها، تلاش کردیم برلی ارتقا شاخص کتابخوانی اعتبارات حوزه کتابخانه‌های عمومی شهرستان را از 50 میلیون تومان به 200 میلیون تومان افزایش دهیم.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار