نصیبی گفت: ۲۰ جشنواره اقتصاد روستا تحت عنوان «جشنواره امید» در مناطق سیل‎زده استان گلستان برگزار می‎شود.

۲۰ جشنواره اقتصاد روستا در مناطق سیل‎زده گلستان برگزار می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ «علی‎نصیبی» امروز (شنبه 15 تیر) در نشست گرامیداشت روز شهرداری و دهیاری که با حضور استاندار گلستان برگزار شد، اظهار کرد: بیش از 871 هزار نفر که معادل 46.6 درصد جمعیت استان است در روستاها زندگی می‎کنند.

 

مدیرکل امور روستایی استانداری گلستان با بیان اینکه 3 هزار و 141 نفر عضو شورای روستایی در استان فعالیت می‎کنند، افزود: در 350 روستا استان سیل رخ داد و دهیاران به عنوان مدیران بحران روستا پای کار آمدند و با همت دستگاه‎های اجرایی برای کاهش آلام و مشکلات سیل‎زدگان فعالیت کردند.

 

نصیبی افزود: اعتقاد داریم منطقی نیست که دستگاه‎های اجرایی که در شهرها خدمات رایگان عرضه می‎کنند در روستاها به دلیل کمبود اعتبارات از مردم و یا دهیاری‎ها درخواست وجه داشته باشند.

 

وی گفت: عمده دهیاران ما خالصانه در جهت عمران و آبادانی روستا تلاش می‎کنند و با توجه به حجم مطالبات مردم دستگاه‎های اجرایی با دهیاران همکاری کنند.

 

مدیرکل امور روستایی استانداری گلستان متذکر شد:در سه سال گذشته 13 دهیار استان بر اثر حوادث مختلف فوت کردند و درخواست داریم که حفظ حرمت این دهیاران توسط دستگاه‎های اجرایی است و آنها را به چشم نماینده مردم ببینند.

 

نصیبی به توجه به موضوع آب‎شرب و برق روستایی تاکید کرد، افزود: نسبت به سال گذشته شاهد رشد دو برابری اعتبارات دهیاری‎های استان هستیم.

 

وی یادآور شد: 20 جشنواره اقتصاد روستا تحت عنوان جشنواره امید در مناطق سیل‎زده استان گلستان برگزار می‎شود.

 

مدیرکل امور روستایی استانداری گلستان با بیان اینکه زیباسازی روستاها از سوی دهیاران دنبال شود، گفت: در سال 1398 به موضوع آموزش و توانمندسازی در دستور کار قرار دادیم و درخواست داریم دهیاران به قوانین و مقررات آشنا باشند.

 

نصیبی گفت: در سال گذشته 3 هزار پروژه عمرانی در سطح روستاها با اهتمام دهیاری‎ها برگزار شد و تلاش می‎شود که امسال بتوانیم 4 هزار پروژه عمرانی در روستاهای استان اجرایی کنیم.

شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار