سیگار کشیدن یکی از مواردی است که می‌تواند تاثیر بسیار بدی بر سلامت بدن داشته باشد؛ مردان بیشتر از زنان به این گزینه روی می‌آورند. در ایالت متحده آمریکا، ۱۹ درصد از مردان هنوز سیگاری هستند و حدود ۱۵ درصد از زنان نیز سیگار می‌کشند. تمایل جهانی به سیگار بسیار بیشتر است و حدود ۴۰ درصد از مردان در سرتاسر جهان سیگاری هستند.

چرا مرد‌ها زودتر می‌میرند؟

گزارش گلستان ۲۴؛ سیگار کشیدن یکی از مواردی است که می‌تواند تاثیر بسیار بدی بر سلامت بدن داشته باشد؛ مردان بیشتر از زنان به این گزینه روی می‌آورند. در ایالت متحده آمریکا، ۱۹ درصد از مردان هنوز سیگاری هستند و حدود ۱۵ درصد از زنان نیز سیگار می‌کشند. تمایل جهانی به سیگار بسیار بیشتر است و حدود ۴۰ درصد از مردان در سرتاسر جهان سیگاری هستند.

این در حالیست که تنها ۹ درصد از زنان سیگار می‌کشند؛ هیچ رمز و رازی در این مورد وجود ندارد در حقیقت کشیدن سیگار می‌تواند بیش از ۱۵ سال از زندگی شما را کمتر کند.

خوشبختانه با ترک سیگار می‌توانید این خطر را تا حد زیادی کاهش دهید؛ در این شرایط خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی نیز تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

مطالعات انجام شده در دانشگاه آکسفورد نشان می‌دهد که روش بوقلمون سرد بهترین و موثرترین روش برای ترک سیگار است. این روش به درمانی گفته می‌شود که فرد سیگاری بدون کمک دیگران و سایر موارد درمانی به ترک سیگار می‌پردازد؛ مردان دو برابر بیشتر از زنان به خوردن الکل و نوشیدنی‌های الکلی روی می‌اورند.

این افراد دوبرابر بیشتر از زنان با حالت مست رانندگی می‌کنند و همین امر موجب می‌شود مرگ و میر مرتبط با الکل افزایش پیدا کند؛ نوشیدن بیش از حد الکل می‌تواند خطر ابتلا به سرطان دهان، گلو، کبد و روده بزرگ را افزایش دهد، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید ترک این مورد است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

 
 
 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار