در نخستین اقدام؛

مجری بنیاد برکت گلستان گفت: در طرح «سحاب» بنیاد برکت در 150 روستای گلستان 3 هزار طرح اشتغالزایی به مدت سه تا پنج سال اجرا می‌شود.

حدود 150 روستا گلستان اشتغالزایی می‌شوند

گزارش گلستان ۲۴؛ جواد زارعی صبح امروز در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان اظهار کرد: طرح اشتغالزایی «سحاب» بنیاد برکت امسال برای نخستین بار در گلستان در حدود 150 روستا با 3 هزار طرح اجرا می‌شود و رویکرد آن اقتصادی و اجتماعی است.

وی با اشاره به اجرای بیش از 9 هزار طرح در کشور افزود: در کشور 9 هزار و 800 طرح «سحاب» بنیاد برکت با اشتغالزایی 30 هزار نفر تاکنون انجام شده و قرار است این طرح در 6 هزار روستا کشور اجرا شود.

* در نخستین اقدام حدود 150 روستا گلستان اشتغالزایی می‌شوند

مجری بنیاد برکت گلستان تصریح کرد: در نخستین اقدام حدود 150 روستا گلستان اشتغالزایی می‌شوند که سهم شهرستان گنبدکاووس 10 روستا با 200 طرح است.

وی با بیان اینکه بیشترین طرح‌ها در شهرستان‌های سیل‌زده آق‌قلا و گمیشان است، ادامه داد: این طرح از سوی بنیاد برکت در گرگان با 200 طرح، مراوه‌تپه 300 طرح، گنبدکاووس 200 طرح و شهرستان‌های آق‌قلا و گمیشان به سبب سیل اخیر 400 طرح بوده و در دیگر شهرستان‌های استان نیز بین 150 تا 200 است.

زارعی گفت: طرح «سحاب» فردمحور بوده و در روستاهایی که زمینه اشتغال وجود داشته بسته به مهارت فرد اجرا می‌شود که هر طرح به طور میانگین یک و نیم نفر به طور مستقیم و یک و نیم نفر هم غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.

وی درباره نحوه تسهیلات این طرح خاطرنشان کرد: تسهیلات این طرح بین 10 میلیون تومان تا 40 میلیون تومان با کارمزد چهار درصد بوده و افرادی که بتوانند به صورت کارفرمایی 10 نفر را اشتغالزایی کنند تا 100 میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند ضمن اینکه این تسهیلات بین سه تا 6 ماه استراحت دارد.

* 11 طرح بنگاه‌محور در استان گلستان در حال اجرا است

مجری بنیاد برکت  گلستان یادآور شد: مشاغلی که افراد می‌توانند برای اشتغالزایی انتخاب کنند در 20 موضوع مختلف شامل پرورش گوسفند گوشتی و پرواری، پرورش ماهیان سردابی و گرمابی، پرورش شترمرغ، پرورش بلدرچین، چرم‌دوزی، سوزن‌دوزی، معرق کاری، قالیبافی، گیوه‌بافی، الکتریکی و غیره بوده که سه اولویت مهم آن پرورش بوقلمون، پرورش ماهی در قفس و مشاغل دانش بنیان است.

وی دیگر طرح اشتغالزایی بنیاد برکت را بنگاه‌محوری دانست و افزود: در این طرح کارگاه‌های نیمه‌کاره در نواحی صنعتی می‌توانند تا سقف 5 میلیارد تومان برای تکمیل و سرمایه واحد تولیدی خود دریافت کرده و تا سه سال بنیاد این شرکت را همراهی می‌کند.

زارعی تصریح کرد: در استان گلستان 11 طرح بنگاه‌محور در حال اجرا است که از این تعداد سه طرح در شهرستان آزادشهر اجرا می‌شود.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار