مازندرانی گفت:۸۵ درصد اعتبارات عشایر و روستایی استان جذب شده است.

جذب ۸۵ درصد اعتبارات عشایر و روستایی استان

به گزارش گلستان ۲۴؛ «سعید مازندرانی» امروز (پنجشنبه ۱۰ مرداد) در پنجمین کارگروه اشتغال گلستان اظهار کرد: طبق نامه دکتر شریعتمداری با توجه به ادغام کارگروه‌های استانی برای اینکه خللی در اجرای کارگروه‌ها ایجاد نشود کمیته هماهنگی اشتغال ذیل کارگروه اشتغال استان فعالیت کند.

 


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: ۳۷۸ میلیارد تومان اعتبارات عشایر و روستایی به استان گلستان ابلاغ شده است و ۳۲۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون از این اعتبارات جذب شده است.

 


مازندرانی افزود: برای ۴ هزار  و ۴۰۰ پرونده برای تسهیلات عشایر و روستایی در بانک‌ها ایجاد شده  و ۶ هزار و ۶۰۴ فرصت شغلی از جذب این اعتبارات به وجود می‌آید‌.

 


وی گفت:  آزادشهر ۸۵ درصد، آق‌‌قلا ۶۰ درصد، بندرگز ۱۶۵ درصد، بندرترکمن ۱۷۳ درصد، رامیان ۱۱۲ درصد، علی‌آباد کتول ۱۱۷ درصد و کردکوی ۱۸۰ درصد اعتبارات عشایر و روستایی را جذب کردند.

 


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه در سرجمع ۸۵ درصد اعتبارات عشایر و روستایی استان جذب شده است، متذکر شد: همچنین کلاله ۵۴ درصد، گالیکش ۹۷ درصد، گرگان ۱۲۹ درصد، گمیشان ۷۷ درصد، گنبدکاوووس ۳۹ درصد، مراوه‌تپه ۴۸ درصد و مینودشت  ۱۲۵ درصد اعتبارات عشایر و روستایی را توانستند جذب کنند.

 


مازندرانی تاکید کرد: از مجموعه کل طرح‌های عشایر روستایی ۲ هزار و ۱۳۹ طرج خانم‌ها و یک هزار ۸۷۵ طرح مربوط به آقایان بوده و ۲۶ درصد مبلغ تسهیلات به خانم و ۷۴ درصد از کل اعتبارات تسهیلات به آقایان اختصاص یافته است.

 


وی با بیان اینکه از مجموع کل اعتبارات عشایر روستایی ۴۰ درصد طرح‌ها توسعه ای بوده و واحدهای راکد فعال شده است، افزود: ۵۳ درصد تسهیلات به واحدهای جدید و ۷ درصد برای سرمایه در گردش واحدها و بنگاه‌ها اختصاص یافته است.

 


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان متذکر شد: ۱۸.۵ درصد در خدمات، ۶ درصد برای صنایع در گردش و در بخش صنعت ۹.۲ درصد اعتبارات جذب شده که باید به ۱۴ درصد برسد.

 


مازندرانی یادآور شد: ۲۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در بخش خانگی به ما اعتبار برای تسهیلات اختصاص یافت و  در بین شهرستان‌ها این اعتبارات تقسیم شده است.

 


وی از پرداخت تسهیلات اشتغال به ۳۰ خبرنگار به مناسبت روز خبرنگار خبر داد.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار