مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با بیان اینکه مدیرانی که در سال‌های متوالی در جشنواره‎های مختلف حائز رتبه می‎شوند در مدیریت کلان کشور چه جایگاهی دارند، گفت: چرا از دل جشنواره‎های شهید رجایی اتفاقی برای استان‎ها نمی‎افتد.

برگزاری بیش از 10 هزار نفر ساعت آموزش برای کارکنان میراث فرهنگی گلستان

گزارش گلستان ۲۴؛ ابراهیم کریمی عصر چهارشنبه در بیستمین جشنواره شهید رجایی استان گلستان اظهار کرد: اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان به‎عنوان دستگاه برتر جشنواره شهید رجایی گلستان انتخاب شد که نخستین شاخص ما استقرار نظام مدیریت عملکرد بود که براساس اهداف تعیین شده و دستورالعمل صادره با تکیه بر خرد جمعی و تیم کاری مجرب عمل کردیم.

وی تصریح کرد: تشکیل کارگروه توسعه مدیریت، پیگیری مصوبات، وصول برش استانی، حرکت براساس برنامه ششم از جمله اقداماتی بود که در انتخاب میراث فرهنگی گلستان به عنوان دستگاه برتر بسیار برجسته بوده است.

*تکریم ارباب رجوع با راه‌اندازی میز خدمت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با بیان اینکه یکی از مهم‎ترین دستاوردهای این جشنواره استقرار میز خدمت حضوری و الکترونیکی بود، بیان کرد: صیانت از حقوق شهروندی، تکریم ارباب رجوع، جلوگیری از سرگردانی و تعدد مراجعه کنندگان در دستگاه‎های اجرایی از فواید میز خدمت است.

کریمی یادآور شد: 90 خدمت و زیرخدمت که از بین 125 خدمت وزارتخانه ابلاغ شده 80 درصد خدمات به صورت الکترونیکی در اداره‎کل میراث فرهنگی قابل دسترسی است.

وی تأکید کرد: سیستم اتوماسیون اداری در تمامی شهرستان‎های استان گلستان راه‎اندازی شده که باعث کاهش تردد ارباب رجوع، کوتاه کردن زمان پاسخگویی و کاهش استفاده از کاغذ شده است.

*برگزاری بیش از 10 هزار نفر ساعت آموزش برای کارکنان میراث فرهنگی گلستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با بیان اینکه آموزش نکته دیگری بود که در اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان به آن پرداختیم، خاطرنشان کرد: 9 دوره از دوره‎های آموزشی مصوب ابلاغی، 17 دوره از طرح‎های نیازسنجی و سه دوره براساس بخشنامه‎های دولتی با حضور یک هزار و 12 شرکت کننده و  10 هزار و 819 نفر ساعت در سطح کارکنان و مدیریت برگزار شده است.

کریمی با بیان اینکه شایسته‎سالاری در انتخاب مدیران و استفاده از ظرفیت بانوان و جوانان در اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان لحاظ شده است، گفت: 38 مدیر در اداره کل میراث فرهنگی جوان هستند و از بین آنها 12 نفر از بانوان هستند.

وی ابراز کرد: از 17 مدیر ستادی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان هشت نفر از آنها زن هستند و در مجموع استفاده از نیروی جوان و بانوان، انگیزه را در اداره کل میراث فرهنگی افزایش داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان اذعان کرد: اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان ملاقات عمومی را مختص یک روز در هفته ندانسته و بنده هر روزه بدون نوبت قبلی با مردم ملاقات عمومی دارم.

*رتبه برتر میراث فرهنگی گلستان در جشنواره شهید رجایی کشور طی 3 سال متوالی

کریمی متذکر شد: طی سه سال متوالی در جشنواره شهید رجایی کشور حائز رتبه شدیم و در سال 1397 نیز در جشنواره شهید رجایی کشور رتبه برتر را به دست آوردیم.

وی ادامه داد: سال گذشته وزارت میراث فرهنگی در کنار جشنواره شهید رجایی ارزیابی مدیران کل استان‎ها را انجام داد و خوشبختانه 10 استانی که در جشنواره شهید رجایی کشور حائز رتبه شدند در  ارزیابی وزارتخانه نیز همان رتبه را به دست آوردند که این مهم نشانه صحت و دقت ارزیابی‎ها در جشنواره شهید رجایی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان متذکر شد: هشت بار در جشنواره شهید رجایی و ارزیابی عملکردها حائز رتبه برتر شدم اما سرانجام چه شد و چه نتیجه‎ای داشته است؟

کریمی اضافه کرد: افرادی که در جشنواره‎های مختلف و در سال‎های متوالی حائز رتبه می‎شوند در مدیریت کلان کشور چه جایگاهی دارند؟ ملاک و شکل استفاده از مدیران خلاق و پرتلاش و نخبه کشوری چیست و چرا از دل جشنواره‎های شهید رجایی و ارزیابی عملکردها اتفاقی برای استان‎ها نمی‎افتد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار