مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان گفت: موزه میراث روستایی گلستان به عنوان دومین موزه روستایی کشور به جهت کمبود اعتبارات از روند رو به رشدی برخوردار نیست.

دومین موزه میراث روستایی کشور با کمبود اعتبارات روبرو است

گزارش گلستان ۲۴؛ ابراهیم کریمی اظهارکرد: موزه میراث روستایی گلستان به عنوان دومین موزه روستایی کشور در پارک جنگلی قرق با حضور مقامات کشوری کلنگ زنی شد اما به جهت کمبود اعتبارات از روند رو به رشدی برخوردار نیست.

وی تاکید کرد: زیرساخت ها و تعاملات میان بخشی برای تسریع روند موزه میراث روستایی گلستان مهیاست و تنها دغدغه بحث تزریق اعتبارات است.

کریمی خاطر نشان کرد: در موزه میراث روستایی گلستان فقط بحث انتقال بناهای دارای معماری خاص منطقه نیست و انتقال فرهنگی و آداب و رسوم در اجرای این پروژه بزرگ مدنظر است.

وی از جمله اهداف این پروژه را شناسایی هویت بومی به منظور حفظ و صیانت از آن، غنی سازی هویت ملی و تقویت فرهنگ خودباوری وخردورزی بیان کرد و افزود: ایجاد انگیزه درجوانان و پرکردن اوقات فراغت مردم، شناسایی و معرفی ارزش های مذهبی و ملی مردم و بازسازی آنها، توسعه اقتصادی و ایجاد فرصت های شغلی ورونق گردشگری و توسعه مفهوم معماری پایدار از دیگر اهداف است.

کریمی یادآور شد: ۳۳ تیپ معماری برای احداث این موزه از مناطق مختلف استان ارزیابی شده است که هرکدام حاوی معماری خاص خود هستند.

وی گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان گلستان تمام تلاش خود رابرای جذب منابع اعتباری جهت تسریع و اجرای فاز نخست این موزه بزرگ خواهد کرد.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار