سامانه بهداشت 190 به صورت شبانه روزی می تواند پذیرای شما باشد تا اگر در اماکن عمومی و سرویس های بهداشتی بین راهی با مواردی برخوردید، با یک تماس با آنها در میان بگذارید.

این غذاها را در سفر نخورید

گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم، محراب آقازاده با اشاره با اینکه مهمترین مسئله، توجه به منبع آب مصرفی و بر حذر بودن از مصرف آب های غیرمطمئن است، اظهار داشت: بهتر است مردم غذاهایی را که با خود در طول سفر به همراه دارند، نیم پز نشده باشند و توصیه می شود از همان ابتدا غذا را کامل بپزید یا در مقصد اقدام به پخت آن کنید.
وی افزود: غذاهایی مثل کتلت و کوکو یا تخم مرغ پخته برای سفر مناسب هستند و غذاهایی مثل الویه، کباب کوبیده، کالباس، سوسیس و مواد غذایی آبکی مانند انواع خورشت ها بسیار حساس و فسادپذیر هستند.
رئیس سامانه بهداشت 190 وزارت بهداشت ادامه داد: می توان برای حفظ زنجیره سرمایی برای نگهداری مواد غذایی بالقوه خطرناک مانند "موادغذایی با پایه شیر و لبنیات، تخم مرغ، گوشت ماهی و طیور " از یخچال های یونولیتی در طول سفر استفاده کرد.
آقازاده در ادامه تصریح کرد: در صورت مجبور شدن به تهیه غذا از رستوران های بین راهی به بهداشت محیط رستوران، لباس کار کارکنان و نظافت عمومی مکان توجه کنند.
وی افزود: مردم باید به رنگ گوشت کباب کوبیده عرضه شده توجه کرده و در صورتی که به رنگ قرمز بود از مصرف آن به علت عدم پخت کافی اجتناب کنند.
آقازاده در پایان تصریح کرد: در صورتیکه در سفر خود با مشکل عدم رعایت نظافت در اماکن عمومی و بین راهی یا سرویس های بهداشتی موجود در اماکن متبرکه، پمپ بنزین ها یا نمازخانه های بین راهی برخورد داشتند، موارد را با سامانه بهداشت 190 که به صورت شبانه روزی در خدمت هموطنان گرامی است، اعلام کنند تا در اسرع وقت این مسئله توسط کارشناسان بهداشت محیط منطقه رسیدگی شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار