پس از آنکه وال‌استریت ژورنال به نقل از منابع ناشناس اعلام کرد، عربستان سعودی با آتش‌بس در برخی از نقاط یمن موافقت کرده، نرخ نفت کاهش یافت.

طلای سیاه به ۶۱ دلار رسید

به گزارش گلستان ۲۴؛ به دنبال کاهش رشد اقتصادی چین و بازیابی تولید نفت عربستان زودتر از زمان انتظار نرخ نفت در معاملات روز گذشته کاهش یافت.

 

هر بشکه نفت خام برنت با ۹۳ سنت کاهش به ۶۱٫۸۱ دلار در هر بشکه رسید و هر بشکه نفت خام امریکا نیز با ۶۵ سنت کاهش با نرخ ۵۵٫۷۶ دلار معامله شد.

در هفته‌ای که گذشت نفت خام برنت و نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت بالاترین افت هفتگی به ترتیب در هفت و ۱۰ هفته گذشته را تجربه کردند.

کاهش نرخ نفت همچنین پس از آن اتفاق افتاد که گزارش وال‌استریت ژورنال با استناد به منابع ناشناس اعلام کرد، عربستان سعودی با آتش‌بس در برخی از نقاط یمن موافقت کرده است.

این در حالی است که نرخ نفت در چهاردهم سپتامبر و پس از حمله به تاسیسات نفتی این کشور به بالاترین سطح پنج ماه گذشته رسیده بود.

این منبع ناشناس همچنین به رویترز گفته است که عربستان سعودی موفق به بازیابی ۱۱٫۳ میلیون بشکه از ظرفیت تولید خود شده است.

در عین حال، آژانس بین‌المللی انرژی روز جمعه اعلام کرد در صورت آهسته‌تر شدن بیشترِ رشد اقتصادی جهان، ممکن است برآوردهای خود از تقاضا برای نفت را در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ کاهش دهد.

در چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان و بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام، شرکت‌های صنعتی کاهش سود در ماه آگوست را گزارش کردند.

همچنین افزایش ۲٫۴ میلیون بشکه‌ای نفت ایالات متحده در هفته‌ای که گذشت از دیگر دلایل افت نرخ نفت بوده است.

منبع: تجارت نیوز

 

ارسال نظر

آخرین اخبار