شبکه تلویزیونی "المسیره" در گزارش ماه جاری خود اخیرا از شلیک موشک های یمنی به انبارهای نفت شرکت "آرامکو" و پالایشگاه‌های اطراف و واحد توپخانه آن در منطقه "بن یالین نجران" عربستان سعودی خبر داده بود.

صاعقه موشکی "انصار الله" در "نجران"/"آرامکو" در آتش می‌سوزد + نقشه و جزئیات

به گزارش گلستان24، ارتش رژیم سعودی روزهای سختی را در جنوب عربستان سپری می‌کند؛ این یک سیگنال هشدار برای سردمداران و به خصوص وزیر دفاع جنگ طلب سعودی است.

کادر پرنس‌های عربستان با مرگ "ملک عبدالله" راهبردی جدیدی را در پیش گرفتند و تلاش کردند با نزاع‌های منطقه‌ای حس برتری طلبی خود را بروز دهند که البته تاکنون موفق نبوده‌اند.

نمونه‌ای از جاه طلبی مقامات سعودی به راه انداختن جنگ یمن است. سعودی‌ها که با ایجاد یک ائتلاف به دنبال از بین بردن "انصارالله" و دموکراسی در یمن بودند، نه تنها به اهداف خود نرسیدند؛ بلکه در یک ماه اخیر در سه استان "نجران"، "جیزان" و "عسیر" وضعیت بسیار بدی داشته اند.

عربستان که در استان کوچکی همچون "نجران" نتوانسته امنیت را تأمین کند چگونه می‌تواند یک مجموعه قدرتمند به نام انصارالله را شکست بدهد که ماه‌هاست با کمترین امکانات در مقابل رژیم سعودی و هم‌پیمانانش ایستاده‌ است.

**عملکرد موفقیت آمیز جنبش انصار الله در شمال یمن

نقشه تحولات میدانی یمن نشان می‌دهد که جنبش "انصارالله" عملکرد موفقیت آمیزی داشته است. برای مثال در "نجران" که درنزدیکی مرزهای شمال غربی یمن است، شرایط تا حدود زیادی به نفع مقاومت یمن در جریان است.

 

صاعقه موشکی

 

 

**موشک باران شرکت نفتی "آرامکو"

 

وضعیت میدانی "نجران" نشان می‌دهد که "انصار الله" توانسته در خطوط مقدم نبرد پالایشگاه "نجران"، مجمتع "اباسعود"،  پادگان نظامی "شرفه" و کمپ نظامیان در نزدیکی منطقه "میخلاف" را با موشک "زلزال-3" هدف قرار دهد.

اما در استان "نجران" درگیر‌ی‌های شدیدی در مناطق "بیربورمان"، "اللخافیف"و اطرف "موفیجا" وجود دارد و ارتش و نیروهای مردمی یمن به دنبال پیشروی‌های بیشتر در "نجران" است.

شبکه تلویزیونی المسیره در گزارش ماه جاری خود اخیرا از شلیک موشک های یمنی ("کاتیوشا" و "زلزال-3") به انبارهای نفت شرکت "آرامکو" و پالایشگاه های اطراف و واحد توپخانه آن در منطقه "بن یالین نجران" عربستان سعودی خبر داده بود.

سعودی‌ها در شکست‌های استان نجران برای فرار از میدان نبرد از یکدیگر پیشی می‌گیرند. اخیرا یک ویدئو ازسوی اعلام الحربی منتشر شده که نشان می‌دهد یک خودرو زرهی و یک تانک برای فرار کردن از صحنه نبرد با "انصارالله" با یکدیگر تصادف می‌کنند.

این صحنه‌ها از نبرد "نجران" نشان می‌دهد که "انصارالله" توانسته ابتکار عمل را در مناطق هم مرز با استان "صعده" به دست بگیرد و این موضوع می‌تواند در ماه‌های آینده به نفع ملت یمن باشد.

 

انتهای پیام/ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار