فوق تخصص قلب و عروق گفت: عمل‌های جراحی در کودکان زمان طلایی دارد و اگر در بازه زمانی مقرر این نوع جراحی‌ها انجام شود نوزاد و کودک بدون بروز مشکلی به زندگی طبیعی باز می‌گردد.

علل بروز بیماری‌های قلبی در نوزادان و کودکان چیست؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدعلی جمالیان رئیس بیمارستان شهید دکتر لواسانی با اشاره به بروز برخی بیماری‌های قلبی در نوزادان و کودکان، گفت: برخی از این نوع بیماری‌ها به علت مشکلات مادرزادی یا ژنتیکی بوده که ازدواج‌های فامیلی این موضوع را افزایش می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از بیماری‌های قلبی در نوزادان و کودکان سهل و ممتنع بوده و علاوه بر عامل ازدواج‌های فامیلی آلودگی‌های شیمیایی و صنعتی نیز به افزایش آن‌ها دامن زده است، تصریح کرد: تکنولوژی‌های پیشرفته و امواج موبایل و ... نیز در بروز این نوع بیماری‌ها دخیل است، اما اثرگذاری صددرصدی آن‌ها اثبات نشده است.

جمالیان با بیان اینکه یک خانم باردار باید از مصرف ساده‌ترین قرص هم خودداری کند، گفت: در صورت بروز بیماری‌های قلبی در نوزادان و کودکان درمان وجود دارد، اما فقط باید در زمان طلایی انجام شود.

وی ادامه داد: عمل‌های جراحی در کودکان زمان طلایی دارد و اگر در بازه زمانی مقرر این نوع جراحی‌ها انجام شود نوزاد و کودک بدون بروز مشکلی به زندگی طبیعی باز می‌گردد، اما اگر دیر شود با کودک معلول مواجه می‌شویم.

جمالیان با اشاره به علایم بروز بیماری‌های قلبی در نوزادان و کودکان، گفت: خسته شدن با کوچک‌ترین راه رفتن، سیاه شدن لب ها، چهره و تنفس سخت از علائم کودکانی است که بیماری‌های قلبی دارند البته باید سایر معاینات بالینی نیز برای تشخیص این نوع بیماری‌ها صورت بگیرد.

فوق تخصص قلب و عروق با بیان اینکه از نشانه‌های بیماری قلبی در نوزادان شیر خوردن منقطع به علت تنفس ضعیف است، افزود: در هر زایشگاهی پس از تولد نوزادان یکی از معاینات اصلی معاینات قلب است و اگر چیزی مشاهده شود به مراجع بالاتر برای بررسی و در نهایت معالجات ارجاع می‌شود.

 

منبع: میزان

 

ارسال نظر

آخرین اخبار