رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به برگزاری هجدهمین کنگره سالانه اعصاب کودکان، گفت: سال گذشته مرگ ۴۳۰ کودک زیر ۵ سال در استان گلستان به ثبت رسید.

هجدهمین کنگره سالانه اعصاب کودکان در گرگان برگزار شد

به گزارش گلستان 24 ؛عبدالرضا فاضل ظهر دیروز در هجدهمین کنگره سالانه اعصاب کودکان اظهارداشت: این کنگره سالانه در کشور برگزار می‌شود و هجدهمین دوره آن به میزبانی استان گلستان در حال برگزاری است.

وی افزود: در این کنگره قرار است آخرین یافته‌های پزشکی درباره بیماری‌های اعصاب کودکان در قالب 22 مقاله‌، 10 پنل‌، 7 پوستر و 4 کارگاه ارائه شود.

فاضل اظهارداشت: در مدت 3 روز از برگزاری این کنگره، استان گلستان میزبان اساتید مختلفی است که به تبادل نظر در خصوص مباحث علمی و روش‌های درمانی نوین می‌پردازند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان داشت: امروزه یکی از بیماری‌هایی که گریبانگیر اطفال بوده، بیماری‌های نورولوژیک و اعصاب است.

وی گفت:  مشکلات قلبی و عروقی، انواع سرطان‌ها، سوانح و البته بیماری‌های اعصاب از علل شایع مرگ و میر در کودکان به شمار می‌رود.

فاضل با بیان اینکه مرگ کودک یکی از شاخص‌های بهداشت جهانی است، افزود: سال گذشته مرگ 430 کودک زیر 5 سال در استان گلستان به ثبت رسید که بخشی به دلیل ناهنجاری‌های مادرزادی و بخشی هم بر اثر سوانح بوده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از شایع‌ترین عامل مرگ و میر کودکان بیماری اعصاب از یک تشنج ساده تا بیماری‌های دیگری مانند فلج اطفال و سی‌پی و غیره است که برگزاری این کنگره کمک می‌کند تا در مورد روش‌های درمانی جدید برای این نوع بیماری‌ها تبادل نظر شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: برای ارتقا بهداشت برنامه تکامل کودکان را برای 39 هزار کودک اجرایی کردیم که با ارائه پرسشنامه‌هایی به ارزیابی سلامت کودکان پرداختیم. همچنین درسال گذشته 43 هزار تولد  و 11 فوت نوزاد داشته‌ایم که 430 هزار خدمت را به مادران ارائه کرده‌ایم.

انتهای پیام/ تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار