سکه تمام‌ بهار آزادی در بازار تهران امروز به ۴ میلیون و ۶ هزار تومان، طلای ۱۸عیار هم ۴۰۷ هزار و ۷۰۰ تومان و نرخ دلار در صرافی‌های بانکی ۱۱ هزار و ۴۵۰ تومان ارزش‌گذاری شده است.

آخرین تغییرات قیمت سکه و طلا (۹۸/۰۷/۰۷)

به گزارش گلستان ۲۴؛ امروز در بازار آزاد نرخ سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید با کاهش نسبت به روز کاری قبل، ۴ میلیون و ۶ هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح قدیم ۳ میلیون و ۹۹۴ هزار تومان معامله می‌شود.

 

در بازار آزاد هر قطعه نیم‌سکه بهار آزادی ۲میلیون و ۶۰ هزار تومان، ربع‌سکه یک‌میلیون و ۲۴۹ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۸۵۹ هزار تومان فروخته می‌شود. نرخ طلای ۱۸عیار هم ۴۰۷ هزار و ۷۰۰ تومان ارزش‌گذاری شده است. ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با نرخ ۱۴۹۶.۹ دلار معامله می‌شود.

کاهش چشم گیر نرخ ارز در روزهای گذشته موجب شد تا نرخ دلار که اول تیرماه ۱۳ هزار تومان بود در کمتر از یک ماه به مرز ۱۱ هزار تومان نزدیک شود. هم اکنون دلار در بازار آزاد با نرخ ۱۱ هزار و ۴۲۰ تومان، درهم امارات با نرخ ۳ هزار و ۱۶۱ تومان و پوند انگلیس ۱۴ هزار و ۱۸۱ تومان فروخته می‌شود.

صرافی‌های بانک‌ها امروز یکشنبه نرخ دلار را برای فروش به مردم ۱۱هزار و ۴۵۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با نرخ ۱۱هزار و ۳۵۰ تومان خریداری می‌کنند. بر همین‌ اساس طی روز جاری نرخ فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام شده است؛ نرخ خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان است.

فعالان بازار ارز معتقدند: خروج بازیگران بزرگ از بازار ارز، فروشنده شدن بازیگران خرد، رفتارهای موثر بازار ساز، افزایش عرضه و کاهش تقاضا و راه‌اندازی بازار متشکل ارزی از مهم‌ترین دلایل کاهش شدید نرخ ارز در روزهای گذشته به حساب می‌آید.

منبع: تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار