قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد ارزش دلار به دلیل تسهیل نگرانی‌ها نسبت به تشدید جنگ تجاری امریکا و چین، پایین آمد.

قیمت جهانی طلا (۹۸/۰۷/۰۷)

به گزارش گلستان ۲۴؛ هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۳ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۴۹۲ دلار و ۳۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه تا مرز ۱۴۸۶ دلار و ۶۰ سنت پیش رفته بود.

 

در بازار معاملات آتی امریکا، هر اونس طلا با ۰.۵ درصد کاهش، به ۱۴۹۸ دلار و ۸۰ سنت رسید.

 بلومبرگ به نقل از مونیکا کرولی، سخنگوی وزارت خزانه داری نوشت: کاخ سفید به دنبال ممانعت از عرضه سهام شرکت‌های چینی در بازارهای سهام امریکا نیست.  

این اظهارات پس از گزارش رویترز مطرح شد که روز جمعه خبر داده بود دولت امریکا سرگرم بررسی حذف شرکت‌های چینی از بازارهای سهام امریکا است.

استفن اینس، استراتژیست بازار در شرکت اکسی تریدر در این باره گفت: در کوتاه مدت در خصوص اخبار متناقضی که پیرامون جنگ تجاری منتشر می‌شود، سردرگمی وجود دارد و در این وضعیت، کاری که سرمایه‌گذاران انجام می‌دهند، ترک بازار سهام و خرید دلار است که باعث گران شدن طلا می‌شود.

در آستانه مذاکرات تجاری چین و امریکا، وانگ شوون، معاون وزیر بازرگانی چین گفت: این دو اقتصاد بزرگ اختلاف تجاری خود را با آرامش و رفتار منطقی حل خواهند کرد.

در این بین پاتریک هارکر، رئیس بانک فدرال فیلادلفیا روز جمعه اظهار کرد وی با کاهش نرخ‌های بهره بانک مرکزی در سپتامبر مخالف بوده و معتقد است بانک مرکزی باید در خصوص نرخهای بهره محکم بایستد.

نرخهای بهره بالاتر از ارزش دلار پشتیبانی کرده و طلا که به دلار قیمت‌گذاری می‌شود را برای خریداران غیرامریکایی گران‌تر می‌کند و به تقاضای سرمایه‌گذاران برای این فلز ارزشمند ضربه می‌زند.

بر اساس گزارش رویترز، موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است روز جمعه ۰.۲۲ درصد کاهش پیدا کرد و به ۹۲۲.۸۸ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۸ درصد افزایش داشت و ۱۶۹۴ دلار و ۷۷ سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد کاهش، به ۱۷ دلار و ۴۰ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۹۲۷ دلار و ۶۸ سنت رسید.

منبع: ایسنا

 

ارسال نظر

آخرین اخبار