رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گلستان:

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گلستان گفت: لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی و گوشی های تلفن همراه از مهمترین کالاهای قاچاق در استان به شمار می رود.

لوازم آرایشی و بهداشتی در صدر کالاهای قاچاق در استان/ بیش از ۱۶ هزار انبار دارای کد شناسایی شد

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ علی اصغر طهماسبی، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گلستان، روز گذشته (9 تیر) در نشست خبری گفت: گلستان، استان مبدا در زمینه کالاهای قاچاق نیست و این کالاها عمدتا از استان های دیگر وارد گلستان می شود.

وی افزود: هیچگونه قاچاق کالا در حوزه مرزهای استان با کشور ترکمنستان انجام نمی شود. ار طرفی حضور مرزنشینان و همراهی آنان با نیروهای انتظامی و مرزبانی، مرزهای استان گلستان را امن ترین مرز کشور کرده است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گلستان با اشاره به بیشترین کالاهای قاچاق در استان هم بیان کرد: لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی و گوشی های تلفن همراه از مهمترین کالاهای قاچاق در استان به شمار می رود.

وی ادامه داد: سال گذشته 784 فقره پرونده در تعزیرات استان تشکیل شد که ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده هم بیش از 17 میلیارد و 389 میلیون تومان بود.

طهماسبی ثبت انبارها در سامانه جامع را یکی از اقدامات موثر برای جلوگیری از قاچاق کالا دانست و گفت: تاکنون 16 هزار و 828 انبار در سامانه جامع ثبت نام و کد دریافت کرده اند.

وی با اشاره به برخی از اقداماتی که در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان انجام شده است، اظهار کرد: ساماندهی بازارچه های مرزی اینچه برون و بندرترکمن، ساماندهی و تجهیز سامانه پایانه های مرزی، شفاف سازی و رصد گردش پولی ومبارزه با قاچاق ارز و پولشویی از جمله این اقدامات است.

پایان پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار