گوهری راد از وجود ۴ هزار دانش آموز بازمانده تحصیلی در دوره ابتدایی خبر داد و گفت: همچنین در دوره متوسطه اول و دوم ۲۵ هزار دانش آموز از تحصیل بازماندند.

وجود ۴۰۰۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی

به گزارش گلستان ۲۴؛ «احسان گوهری راد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: حدود 25 هزار دانش آموزان متوسطه اول و دوم بازمانده از تحصیل در استان گلستان وجود دارد و این آمار طبق آخرین آمار مرکز آمار و تعداد دانش آموزانی که در مدارس تحصیل می‎کنند بدست آمده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: حدود 4 هزار نفر نیز در دوره ابتدایی بازمانده از تحصیل داریم و بررسی انجام شده نشان می دهد 70 درصد از دانش آموزان به خاطر مسائل اقتصادی و خانوادگی از تحصیل بازماندند.

 

گوهری راد بیان کرد: در دوره ابتدایی در تمامی روستاها مدارس ما فعال هستند و از نظر دسترسی در دوره ابتدایی مشکلی ندارند ولی در دوره متوسطه اول و دوم به دلیل شرایط خاص که مدرسه باید داشته باشد در برخی از روستاها مدرسه متوسطه اول و دوم را نداریم.

 

وی گفت: به خاطر اینکه بتوانیم شرایطی فراهم کنیم که دانش آموزان به کلاس های درس مراجعه کنند هزینه ایاب و ذهاب این دانش آموزان را پرداخت می کنیم و چیزی حدود 7 هزار نفر از دانش آموزان از این اعتبارات بهره مند هستند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه همچنین برای کاهش بازماندگی از تحصیل، مدارس شبانه روزی نیز در استان فعالیت می کنند، یادآور شد: بسیاری از دانش آموزان مشکل مالی دارند و با کمک کمیته امداد تحت پوشش قرار گرفته اند ولی با این وجود گاهی این کمک ها مشکلات خانواده ها را حل نمی کند و این مهم منجر به بازماندگی از تحصیل دانش آموزان می شود.

 

گوهری راد متذکر شد: برخی از این دانش آموزان در مقطع متوسطه اول و دوم امروز به نان آور خانواده تبدیل شدند و حتی شرایط و قوانین تحصیلی را برای این دانش آموزان تسهیل کردیم.

 

وی با بیان اینکه با حمایت بخش های مختلف و کمیته امداد توانستیم در سال گذشته 500 دانش آموز را به تحصیل بازگردانیم، یادآور شد: کودکانی که نان آور خانواده شده و یا کودکان کار تبدیل شدند با مبالغ اندک نمی توان به مدرسه آورد و درخواست داریم خیرین از این دانش آموزان حمایت کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار