مدیر طرح و برنامه بانک عامل بخش مسکن گفت: خانه‌های با قدمت ۲۵ سال ساخت می‌توانند سقف تسهیلات مسکن از محل اوراق را دریافت کنند.

به خانه‌های ۲۵ ساله وام مسکن تعلق می‌گیرد

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمد حسن مرادی اظهارکرد: در این بانک حسابی به نام «حساب ممتاز» وجود دارد که اوراق تسهیلات آن در بازار فرابورس داد و ستد می‌شود و افراد با خرید اوراق می‌توانند با ارائه به بانک از تسهیلات خرید مسکن استفاده کنند.

 

وی ادامه داد: سقف انفرادی تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق تسهیلات در شهر تهران ۶۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها و شهرهای بیش از ۲۰۰ هزار نفر ۵۰ میلیون تومان، سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان، سقف زوجین نیز در شهر تهران ۱۰۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها و شهرهای بیش از ۲۰۰ هزار نفر ۸۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۶۰ میلیون تومان است.

مرادی افزود: در گذشته سقف وام مسکن از محل اوراق تسهیلات مسکن به خانه‌هایی با قدمت کمتر از ۲۰ سال تعلق می‌گرفت که طی بخشنامه جدید و در جهت آسانتر شدن شرایط برای خانه دار کردن اقشار جامعه این زمان به ۲۵ سال رسید یعنی برای دریافت اوراق تسهیلات مسکن قدمت یک ملک از زمان صدور پروانه‌های ساختمانی می‌تواند تا ۲۵ سال باشد تا بتواند سقف تسهیلات را دریافت کند.

مدیر امور طرح و برنامه بانک عامل بخش مسکن ادامه داد: خانه‌هایی با قدمت ۲۵ تا ۳۰ سال نیز در شهر تهران ۴۵ میلیون تومان، مراکز استان‌ها و شهرهای بیش از ۲۰۰ هزار نفر ۴۰ میلیون تومان، سایر شهرها ۳۵ میلیون تومان می‌توانند از وام خرید مسکن از محل اوراق تسهیلات مسکن استفاده کنند.

وی بیان کرد: هر برگ اوراق تسهیلات مسکن ۵۰۰ هزار تومان و تا امروز نرخ هر برگ آن ۳۷ هزار تومان است به طور مثال فردی که قصد خرید یک واحد آپارتمان دارد برای دریافت تسهیلات ۶۰ میلیون تومانی باید ۱۲۰ برگ اوراق به نرخ حدود ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خریداری کند.

وی بیان کرد: سود این اوراق ۱۷.۵ درصد است و اگر ملک در بافت فرسوده باشد سود اوراق ۱۶ درصد خواهد بود. افرادی که قصد خرید ملک را دارند یا باید حساب سپرده ممتاز بانک مسکن داشته باشند یا اینکه این اوراق را از فرد دیگری در کار گزاری‌ها خریداری کنند.

به گفته مرادی، اوراق تسهیلات مسکن که بانک مسکن منتشر می‌کند پیشتر در شعب بانک مسکن معامله می‌شد، اما اکنون این اوراق صرفا قابل معامله در فرابورس است.

 

 

منبع: مهر

 

ارسال نظر

آخرین اخبار