سیدین گفت: به عشق امام حسین (ع) در قالب طرح «جای پای یار» ۵ سال است که زباله های مسیر نجف تا کربلا را در ایام اربعین جمع می‌کنم.

به عشق امام حسین (ع) زباله‌های زائران را از نجف تا کربلا جمع می‌کنم

به گزارش گلستان ۲۴؛ خیل عظیمی از مشتاقان حسینی در اربعین سید سالار شهیدان(علیه السلام) حضور پیدا می کنند، اربعین پیر و جوان، زن و مرد، ایرانی، عرب و ... نمی شناسد فلسفه حضور همه در پرگار این نقطه عالم دلدادگی حسینی  است.

 

میلیون ها زائر از اقصی نقاط دنیا در اربعین سید سالار شهیدان حضور پیدا می کنند و با مشق عشق حسینی خود را آماده ظهور منجی بشریت می کنند و با قدم های خود در این مسیر گام بر می دارند که نهایت آن سعادت بشریت است.

 

از این رو است که بسیاری از کوردلان و یزیدیان زمانه تاب نمی آورند و این حرکت منسجم و جهانی را بریز و بپاش می خوانند و یا این افراد از صف معرفت حسینی جا ماندند تلاش می کنند که مسیرهای اربعین را ناامن جلو دهند تا شور و شعور حسینی به نقطه اربعین نرسد.

 

اما این دسیسه ها و توطئه ها برای عشاق حسینی که روزی دست می دادند تا زیارت ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) نصیبشان شود ارزشی ندارد و سیل خروشان جمعیت با شکوه بیشتری امسال اربعین حسینی را رقم خواهد زد.

 

همه زائران و خادمان و موکب داران اربعین قطره ای از دریای ژرف حسینی هستند و در کنار هم دیگر نقطه نقطه صفحه حماسه حسینی را در اربعین رقم خواهند زد.

 

 

 

خدمت به زائر حسینی در نجف و کربلا لذتی دارد که تنها یک خادم الحسین(علیه السلام) آن را درک می کند، به سراغ یکی از این خادمین رفتیم که 5 سال است که از مسیر نجف تا کربلا به جمع آوری زباله مشغول است.

 

خودتان را معرفی کنید؟

سید حسین سیدین هستم و 5 سال است که در عرصه اربعین خداوند این توفیق را داده که فعالیت داشته باشم.

 

طرحی را به عنوان« جای پای یار» در مناطق نجف و کربلا دنبال می کنیم و فعالیت ما نظافت مسیر نجف تا کربلا است.

 

چه شد که به فکر چنین کاری افتادید؟

در این مسیر انبوهی از زباله ها تولید می شود و دوستان ما تصمیم گرفتند که هر سال که به عنوان زائر به کربلای معلی مشرف می شوند مسیر را از زباله ها پاکسازی کنند.

 

از مجموع کل کشور در این طرح با ما همکاری می کنند و در استان گلستان در اجرای جای پای یار مفتخر هستم که خادم زائران حسینی هستم.

 

چه موضوعی منجر به آن شد که به عنوان خادم حسینی 5 سال نسبت به جمع آور ی زباله در اربعین اقدام کنید؟

مسیر نجف و کربلا از قدیم مسیر عشق بوده و هر سال که انسان در این مسیر گام بر می دارد عطشش بیشتر می شود تا با انگیزه بیشتر و پرشورتر حاضر شود.

 

اعتقاد داریم که اربعین مهیاء کنند ظهور حضرت حجت (عجل الله تعالی) است و در این مسیر خود را یک سرباز می بینیم و تلاش می کنیم که هر ساله در این مسیر حضور پیدا کنم.

 

انسان وقتی شکوه این مسیر را می بیند مگر می‎شود عاشق نشود و کاری کند و این موضوعات منجر به آن شده که 5 سال در این مسیر حضور پیدا کنم.

 

 

 

شکوه و عظمت اربعین را در چه می بینید؟

شکوه این مسیر را هر ساله از بچه عراقی که سبد خرما را بر سرگرفته و یا موکب دار عراقی که خانواده خود را خادم امام حسین(علیه السلام) تبدیل کرده و یا فردی که در طول سال فعالیت می کند و هزینه های مازاد زندگی را کنار می گذارد تا اربعین برای زائران حسینی خدمت کند، می بینم.

 

چنین اقداماتی از سر عشق به ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) است و تنها کسی آن را درک می کند که دلداده حسین(علیه السلام) باشد.

 

چه توصیه ای به زائران دارید؟

توصیه من به زائران کربلا دارم این است که وقتی می خواهند حرکت کنند با خود پلاستیک همراه داشته باشند و در مسیر زباله های خود را بر زمین نیندازند و یا اینکه در مسیر شاهد زباله هایی از قبیل لیوان یکبار مصرف هستیم و درخواست داریم از لیوان های شخصی استفاده کنند.

 

همه ما می خواهیم مقدمه ساز ظهور باشیم و این مسیر لشکرکشی برای ظهور حضرت حجت(عجل الله تعالی) است و درخواست دارم که کاروانی حرکت کنیم تا زمینه ساز ظهور حضرت حجت(عجل الله تعالی) شویم.

 

گاهی می گویند چرا این همه هزینه در اربعین می شود، چه پاسخی به این افراد دارید؟

هزینه کردن در این مسیر لازم و ضروری است و از بزرگان و از ائمه معصومین به به این امر توصیه شده و هزینه هایی که در این مسیر انجام می دهیم برای ما باقیات صالحات خواهد بود.

 

برخی از روی عناد می گویند چرا برای اربعین هزینه شود و این در حالی است که در زندگی ریخت و پاش های زیادی دارند اما به پول طیب و طاهر افرادی که می خواهند به عشق حسین(علیه السلام) هزینه کنند خرده می گیرند.

 

هزینه اربعین در آخرت ثمره دارد و به مسئله هزینه کردن در سوگواره های حسینی دنیایی نگاه نمی کنیم.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار