پس از گزارش خبر انفجار یک نفتکش ایرانی در نزدیکی بندر جده عربستان نرخ نفت ۲ درصد افزایش یافت و از ۶۰ دلار در هر بشکه عبور کرد.

قیمت جهانی نفت (۹۸/۰۷/۱۹)

به گزارش گلستان ۲۴؛ پس از گزارش خبر انفجار یک نفتکش ایرانی در نزدیکی بندر جده عربستان و افزایش ترس از ناآرامی در خاورمیانه، نرخ نفت تا ۶۰ دلار در هر بشکه بالا رفت.

 

 پس از اینکه رسانه‌ها گزارش دادند یک نفتکش متعلق به شرکت نفت ملی ایران پس از یک انفجار آتش گرفته، قیمت نفت یک دلار در هر بشکه بالا رفت و افزایش نرخ امروز را به ۲ درصد رساند. نرخ نفت پس از اظهارات دونالد ترامپ مبنی بر این که مذاکرات با چین به خوبی پیش می‌رود، افزایش یافته بود. پس از انفجار نفتکش ایران نزدیک عربستان نرخ نفت باز هم بالا رفت.

 انفجار نفتکش نگرانی جدیدی در مورد احتمال درگیری در مهم‌ترین منطقه تولید نفت دنیا به‌وجود آورده است. پیش از این، حمله به کشتی‌ها و پهپادها و حملات اخیر به تاسیسات نفتی عربستان باعث نگرانی شده بود. نفت هنوز هم ۱۹ درصد پایین تر از اوج نرخ آن در ماه آوریل است چون طولانی شدن جنگ تجاری بین امریکا و چین دورنمای اقتصاد جهان را تیره و تار کرده است.

 این انفجار به خطرات احتمالی ژئوپلیتیکی اشاره دارد و یک بار دیگر بازار را شوکه کرده است ولی باید دید با تمرکز سرمایه‌گذاران بر گفت‌وگوهای تجاری، در صورت به نتیجه نرسیدن این مذاکرات نرخ نفت باز هم افزایش می‌یابد؟

 امروز نرخ نفت برنت برای معاملات ماه دسامبر ۱.۳۶ دلار معادل ۲.۳ درصد افزایش یافت و به ۶۰.۴۶ دلار در هر بشکه رسیده است.

 نفت وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه نوامبر ۱.۱۴ دلار معادل ۲.۱ درصد بالا رفت و به ۵۴.۶۹ دلار در هر بشکه رسید.

منبع: تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار