معاون دانشجویی دانشگاه علوم کشاورزی گرگان از بهره‌برداری فاز ۲ مجموعه ورزشی پردیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در دهه فجر خبر داد.

فاز ۲ مجموعه ورزشی پردیس علوم کشاورزی گرگان دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد
به گزارش گلستان ۲۴؛ ابوطالب هزارجریبی، معاون دانشجویی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به تشریح اماکن ورزشی این دانشگاه پرداخت و گفت: فضا‌های ورزشی دانشگاه شامل چهار بخش است؛ مجموعه ورزشی سایت مرکزی دانشگاه، مجموعه ورزشی پردیس دانشگاه، مجموعه ورزشی خوابگاه برداران و مجموعه ورزشی خوابگاه خواهران.

هرازجریبی ادامه داد: سایت ورزشی مرکزی دانشگاه شامل سالن کشتی، آمادگی جسمانی، زمین چمن طبیعی آزادگان و یک مجموعه ورزشی چندمنظوره است که در این مجموعه چندمنظوره، فضایی برای تمرین سنگ نوردی، فوتسال، والیبال، بسکتبال، دارت و اسکیت وجود دارد.

معاون دانشجویی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با بیان اینکه در مجموعه ورزشی پردیس دانشگاه امکانات کامل تری در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد، افزود: این مجموعه در ابتدای اردیبهشت امسال به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: در این مجموعه ورزشی، سالن‌های بدنسازی، تنیس، تیراندازی، اسکواش، شطرنج، TRX، آمادگی جسمانی و مرکز تندرستی و مشاوره ورزشی فعال است و به دانشجویان ارائه خدمت می‌کند.

هزارجریبی با بیان اینکه فاز دو این مجموعه ورزشی در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد، افزود: در فاز ۲، استخر سرپوشیده با کلیه امکانات مانند سونای بخار، سونای خشک، جکوزی، مجموعه آب درمانی، اتاق ماساژ و مجموعه ورزشی روباز برای ورزش‌های ساحلی در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

وی به تشریح خدمات ارائه شده در مجموعه ورزشی خوابگاه‌های پسرانه این دانشگاه پرداخت و گفت: این مجموعه که برای دانشجویان خوابگاه پسران آماده سازی شده، شامل زمین فوتسال چمن مصنوعی نشاط، سالن آمادگی جسمانی، سالن تنیس، زمین ورزشی تندرستی و تجهیزات ورزشی روباز در محوطه خوبگاه است.

معاون دانشجویی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ادامه داد: در مجموعه ورزشی خوابگاه دخترانه دانشگاه نیز امکاناتی مانند اتاق تندرستی و آمادگی جسمانی، سالن‌های شطرنج، چند منظوره والیبال، بستکبال و فوتسال و یک سالن پخش فیلم با نام فرهنگ ایجاد شده است. تجهیزات ورزشی نیز در محوطه خوابگاه قرار دارد که دانشجویان می‌توانند از آن استفاده کنند.

هزارجریبی با اشاره به اینکه هر ساله با شروع سال تحصیلی جدید برنامه‌های تربیت بدنی برنامه ریزی می‌شود، گفت: این برنامه‌ها با هدف ایجاد فضایی با نشاط برای دانشجویان ترتیب داده شده و به صورت همگانی یا انفرادی برگزار می‌شود. برنامه‌هایی مانند برگزاری مسابقات فوتبال، فوتسال، والیبال، بسکتبال، هندبال، وشو، یوگا، آمادگی جسمانی، دوچرخه سواری در روز‌های سه شنبه، دفاع شخصی، گلگشت کوهنوردی از جمله برنامه‌های تربیت بدنی دانشگاه برای دانشجویان است.

معاون دانشجویی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ادامه داد: روز‌های پایانی هر هفته ورزش‌های همگانی با عنوان انرژی پلاس در خوابگاه‌ها برگزار می‌شود و ورزش‌هایی مانند آمادگی جسمانی، دارت، فریزبی، چرخ تانک و دو و میدانی را شامل می‌شود.

وی در پاسخ به اهتمام دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در خصوص درآمدزایی از امکانات تربیت بدنی این دانشگاه گفت: حوزه معاونت دانشجویی و اداره تربیت بدنی دانشگاه تمام تلاش خود را جهت افزایش فضای فیزیکی ورزشی، بروزرسانی تجهیزات و ایجاد فضای رقابتی بین دانشجویان با برگزاری مسابقات ورزشی مختلف می‌کند و تا حد امکان تلاش دارد تمام فضا‌های فیزیکی ورزشی در اختیار دانشجویان، کارکنان و استادان قرار گیرد.

هزارجریبی افزود: در صورت عدم نیاز و خارج از ساعات استفاده دانشگاهیان، دانشگاه برخی از اماکن ورزشی را شامل دیواره سنگ نوردی، مرکز تندرستی و مشاوره ورزشی که وظیفه تحلیل اسکلتی اندامی دارد، سالن چندمنظوره ورزشی شهید رضازاده برای استفاده از سانس فوتبال و زمین چمن طبیعی آزادگان را به صورت اجاره‌ای و با قرارداد‌های چند ماهه به بیرون از دانشگاه واگذار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت افتتاح فاز دو مجموعه ورزشی آفتاب، استخر این مجموعه نیز در ساعات خارج از استفاده دانشگاهیان، واگذار می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار