توانا گفت: بیش از ۴۰ مربی درجه سه در استان فعالیت می کنند ولی مربیانی که بتوانند در بخش استعدادیابی کار کنند در این بخش با ضعف روبه رو هستیم.

فعالیت بیش از ۴۰ مربی درجه سه شطرنج در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ «مریم توانا» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: مسابقات شطرنج زیادی در استان در حوزه بانوان برگزار شد و همچنین میزبان مسابقات استعدادهای برتر در سطح گلستان بودیم.

 

نائب رئیس هیئت شطرنج استان گلستان ادامه داد: 40 تا 50 شطرنج باز در حال تلاش برای رسیدن به رده های قهرمانی در استان گلستان هستند و هیئت شطرنج شهرستان ها در حال حاضر در تلاش هستند که فعالیت خود را افزایش دهند.

 

توانا بیان کرد: سه شهرستان بندرگز، گنبد کاووس و بندرترکمن بیشترین فعالیت را در بخش بانوان در حوزه شطرنج دارند و امیدواریم در شهرستان ها به فعالیت بانوان توجه شود.

 

وی متذکر شد: توانستیم میزبانی مسابقات المپیاد استعدادهای برتر زیر 18 سال دختران را برگزار کنیم و از اداره کل ورزش و جوانان و رئیس ورزش و جوانان گرگان در خصوص حمایت هایی که اتفاق می افتد تشکر می کنم.

 

نائب رئیس هیئت شطرنج استان گلستان تاکید کرد: هیئت در قالب برگزاری مسابقات منظم در تلاش است که به شطرنج بازان گلستانی کمک کند و امیدواریم با برگزاری این مسابقات استعدادیابی داشته باشیم.

 

توانا بیان کرد: امیدواریم کلاس ارتقاء مربیگری را برگزار کنیم، مربی درجه سه در سطح استان زیاد داریم و بیش از 40 مربی درجه سه در استان فعالیت می کنند ولی مربیانی که بتوانند در بخش استعدادیابی کار کنند در این بخش با ضعف روبه رو هستیم و امیدواریم با برنامه ریزی در این زمینه این ضعف را کاهش دهیم.

 

وی گفت: برگزاری کلاس های مربیگری جزو وظایف استان است ولی باید به سطحی برسیم که کلاس مربیگری درجه دو در استان برگزار شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار