رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان:

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان گفت: هزینه ای که در بخش HSE برای ایمنی در کارگاه ها و پروژه ها صرف می شود، درواقع نوعی سرمایه گذاری است که سود و بهره آن غیرقابل انکار است.

صرف هزینه در بخش HSE و ایمنی نوعی سرمایه‌گذاری است/ مدیران باید به گزارش مهندسان ناظر اهمیت دهند

به گزارش گلستان ۲۴؛ حسین ویزواری گفت: صنعت ساختمان به عنوان یکی از صنایع مهم و مادر از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه سالانه از 20 هزار حوادث ناشی از کار در ایران، 10 هزار آن در بخش ساختمان روی می دهد، به اهمیت HSE اشاره کرد و بیان داشت: هزینه ای که در بخش HSE برای ایمنی در کارگاه ها و پروژه ها می شود، درواقع نوعی سرمایه گذاری است که سود و بهره آن غیرقابل انکار است.

وی خاطر نشان کرد: اهمیت بحث HSE به اندازه ای است که مبحث 12 مقررات ملی ساختمان به طور خاص به این موضوع می پردازد.

رییس هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان اذعان داشت: نظام مهندسی ساختمان به عنوان سازمانی مردم نهاد، کنترل خدمات مهندسی با نگاه فرهنگ سازی، ترویج و کمک به دولت را به عنوان یکی از وظایف اصلی در نظر گرفته است.

وی افزود: نیازمند فرهنگ سازی هستیم تا مدیران شهری و مراجع صدور پروانه باور داشته باشند که ایمنی یک ضرورت است و سرمایه گذاری در این زمینه یک اصل مهم و غیر قابل انکار است.

وی تاکید کرد: مدیران باید به گزارش مهندسان ناظر اهمیت دهند و به تکالیف قانونی خود نسبت به تعطیلی این گونه پروژه ها اقدام نمایند.

وی همچنین بیان داشت: افزایش دامنه نظارت و اعمال کنترل های لازم توسط مهندسان سبب کاهش تعداد حوادث ناشی از کار می شود که البته اهمیت آگاهی کارگران درخصوص حق ایمنی محیط کار را نباید نادیده گرفت.

 

 

/صما

ارسال نظر

آخرین اخبار