یک کارشناس بیمه گفت: در صورت راننده محور شدن بیمه شخص ثالث نرخ این نوع بیمه بالا می‌رود.

افزایش قیمت بیمه شخص ثالث با راننده محور شدن + جزئیات

به گزارش گلستان ۲۴؛ اسماعیل فلاح، کارشناس حوزه بیمه در مورد راننده محور شدن بیمه شخص ثالث خودرو اظهار کرد:  در زمینه بیمه شخص ثالث و راننده محور شدن آن، الگوی آن را از کشورهای اروپایی گرفته‌ایم. در حال‌ حاضر بیمه‌های شخص ثالثی که فروخته می‌شوند تنها بر اساس نوع خودرو هستند و هیچ توجهی به راننده، شخصیت، سوابق تحصیلی، علمی و کاری نمی‌شود. اگر بخواهیم بر اساس راننده محور بودن حق بیمه را مشخص کنیم طبیعتا در نرخ آن تاثیر خواهد گذاشت. لازم به ذکر است که در کشورهای اروپایی ۵۰ آیتم برای مشخص کردن حق بیمه وجود دارد.

وی ادامه داد: زمانی که به سمت راننده محور شدن بیمه‌های شخص ثالث حرکت می‌کنیم خواه ناخواه حق بیمه‌ها افزایش پیدا خواهد کرد. مگر این که بخواهیم یک روش دیگر یا بومی را در کشور پیاده‌سازی کنیم که در آن صورت شرایط فرق می‌کند. وقتی در مورد سن، تحصیلات، میزان مسافرت، خانه‌دار بودن و بسیاری از موارد دیگر صحبت می‌کنیم در نرخ بیمه تاثیر می‌گذارد.

فلاح در پایان گفت: تقریبا یک سال و نیم الی ۲ سال است که در مورد راننده محور شدن بیمه شخص ثالث در ایران صحبت می‌شود. طبیعتا اگر افزایش حق بیمه صورت بگیرد ریزش بیمه‌گذار خواهیم داشت و مردم نیز ضرر می‌کنند. بهتر است قبل از انجام این کار، راننده محور شدن روی بیمه بدنه انجام شود.

/گسترش نیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار