معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان از اجرای طرح پژوهش ناباروری در این استان خبر داد و گفت: طرح پژوهش ناباروری همزمان با سراسر کشور در استان گلستان اجرایی می‌شود که این طرح از 18 آبان آغاز و تا 18 آذر ادامه دارد.

طرح پژوهش ناباروری در گلستان اجرایی می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ سراج‌الدین عارف‌نیا صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: طرح پژوهش ناباروری در گلستان همزمان در سراسر کشور اجرایی می‌شود و این طرح از 18 آبان آغاز و تا تاریخ 18 آذر ادامه خواهد داشت.

* طرح پژوهش ناباروری با حضور 10 تیم در گلستان اجرایی می‌شود

وی با بیان اینکه طرح پژوهش ناباروری با حضور 10 تیم در گلستان اجرایی می‌شود، تصریح کرد: طرح پژوهش ناباروری با حضور 10 تیم از روز گذشته در چهار شهرستان استان گلستان اجرایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان ابراز کرد: در این طرح قرار است 10 تیم از سطح استان گلستان در  شهرستان‌های گرگان، کردکوی، بندرترکمن و علی‌آبادکتول برای خانوارها مراجعه کنند و این افراد پرسش‌نامه‌ و کارتی که در اختیار دارند مشخصات بهداشتی‌شان نیز بر روی کارت ذکر شده است.

عارف‌نیا خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم‌پزشکی استان گلستان 99 خوشه را درنظر گرفت که برای هر خوشه 10 خانوار را پیش‌بینی کردیم که بالغ بر 990 نفر در استان گلستان نمونه‌گری و پرسش‌گری انجام خواهد شد که امیدواریم بتوانیم با آماری که از آن استخراج می‌کنیم برای مشکلات ناباروری، دلایل ناباروری و تاثیر آن بر جمعیت اقدامات لازم را انجام دهیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان خاطرنشان کرد: گروه هدف ما در این طرح زنان 15 سال الی 49 سال را دربر می‌گیرد که حداقل یکبار ازدواج کردند و یکسال از ازدواج آنها گذشته باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار