معاون دارو و غذا دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: با توجه به مشکلات استان، شیر توزیعی در استان گستان با ویتامین دی غنی‌سازی می‌شود.

شیر توزیعی در استان گستان با "ویتامین D" غنی‌سازی می‌شود

به گزارش گلستان 24، حمیدرضا جوشقانی در حاشیه جلسه مدیران دانشگاه علوم پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: استان گلستان از جمله استان‌هایی است که به علت کمبود ویتامین D در بخشی از مردم استان، غنی‌سازی شیر با ویتامین D در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: متأسفانه فرهنگ مصرف شیر در جامعه ما به خوبی جا نیفتاده و به همین علت نیز تبعات آن در دوران جوانی، میانسالی و پیری مشخص بوده و با مشکل روبرو هستیم.

معاون دارو و غذا دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان به موضوع گیاهان دارویی نیز اشاره کرد و گفت: موضوع گیاه دارویی با داروی گیاهی جداست و فروش هر گونه داروی گیاهی در عطاری‌ها ممنوع است.

وی افزود: برنامه‌هایی نیز برای سامان‌دهی عطاری‌ها  در استان گلستان در دستور کار قرار دارد.

جوشقانی با اشاره به لزوم ساماندهی عطاری‌های استان گفت: 50 عطاری در استان گلستان وجود دارد که تنها 7 عطاری مجوز دارند و بقیه متخلف هستند.

معاون دارو وغذا دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با بیان اینکه در بازرسی‌های انجام شده از این عطاری‌ها برخی داروهایی که مخلوط با مواد مخدر بود، دیده شده است، گفت: عطاری جای فروش دارو نیست بلکه باید در داروخانه‌ها مکانی هم برای فروش داروهای گیاهی باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار