مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: هفته وحدت، فرصتی برای اتحاد و همدلی بیشتر است.

هفته وحدت فرصتی برای اتحاد و همدلی بیشتر است

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت الاسلام نورالله ولی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: هفته وحدت یک اتفاق مهم و یک تجربه ارزشمند است و جهان اسلام زمانی می تواند موفق باشد که از این الگو استفاده کند.

وی افزود: امروزه مسلمانان از تفرقه و تشتت رنج می برند و با کمک همین مدل (هفته وحدت) و وحدت عملی می توان ساختار جامعه را به سمت همدلی، همگرایی، هماهنگی و هم افزایی پیش برد.

ولی نژاد گفت: آنچه در دنیای اسلام در حال اتفاق بوده، نزاع و جنگ و درگیری است که به ضعیف شدن کشورهای اسلامی و تقویت آمریکا و اسرائیل منجر می شود.

وی اضافه کرد: همه مسلمانان باید بدانند از اختلاف نظر و تفرقه چیزی نصیب آن ها نمی شود و تنها این عمل به نفع دشمنان است.

ولی نژاد ادامه داد: عقل حکم می کند که از اقداماتی که به خسران مسلمانان و تقویت دشمنان منجر می شود، پرهیز کرد.

وی بیان کرد: با تفرقه مسلمانان اسرائیل به وجود آمد و با اختلاف مسلمانان آمریکا، کشورهای مسلمان را غارت می کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان توضیح داد: یک و نیم میلیارد جمعیت مسلمان در جهان وجود دارد که می توانند با وحدت نقش تعیین کننده ای در دنیا داشته باشند.

وی افزود: وحدت توصیه پیامبر(ص)، ائمه معصومین، علما و بزرگان و در زمان معاصر توصیه بنیانگذار انقلاب (ره) و رهبری است.

ولی نژاد گفت: با وحدت آرامش به کشورهای اسلامی برمی گردد و با تفرقه سرزمین های اسلامی را به آتش و خون می کشانیم.

وی ادامه داد: بیشترین منابع جهان در اختیار کشورهای مسلمان است ولی کمترین بهره را از آن می بریم اگر وحدت رخ دهد می توان از این منابع بیشترین سود نصیب مسلمانان شود.

ولی نژاد بیان کرد: با وحدت مسلمانان می توان ام القری داشته باشیم و مکه و مدینه مأمن مسلمانان باشند اما زمانی که عربستان برای نابودی یمن همه توان خود را پای کار آورده دیگر نمی تواند مکه و مدینه را ملجا جهان اسلام قرار دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان اظهارکرد: آرامش هدیه الهی است و باید تلاش کنیم آن را عموماً به همه و مخصوصاً به مسلمانان برگردانیم.

وی با بیان این که اگر آرامش باشد تحصیل، عبادت، رونق اقتصادی و غیره حاصل می شود، گفت: امام راحل از اختلاف نظر در خصوص تاریخ ولادت پیامبر استفاده کرد و آن را به هفته وحدت تبدیل کرد و این عمل باید در جهان اسلام الگو شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار