مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: بیش از یک هزار هنرمند داخلی و خارجی در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام حضور دارند و به اجرای برنامه می‌پردازند.

جشنواره بین‌المللی اقوام گلستان|حضور ‌۱۰۰۰ هنرمند داخلی و خارجی در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ ابراهیم کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان درباره حضور هنرمندان داخلی و خارجی در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام در استان گلستان اظهارداشت: در این دوره از جشنواره بیش از یکهزار هنرمند داخلی و خارجی حضور دارند.

وی یکی از مهم‌ترین بخش‌های این جشنواره را برپایی بیش از 200 غرفه صنایع دستی اعلام کرد و گفت: در این بخش هنرمندان سراسر کشور به همراه یکصد هنرمند استان گلستان تولیدات خود را به نمایش گذاشته‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به حضور گروه‌های موسیقی در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام بیان داشت: 20 گروه موسیقی اقوام و نواحی در این جشنواره به اجرای برنامه می‌پردازند. در بخش سوغات نیز همه استان‌ها غرفه‌هایی را در نمایشگاه جنبی این جشنواره دارند.

وی با اشاره به حضور بیش از 15 سفیر، کاردار و رایزن فرهنگی در افتتاحیه این جشنواره خاطرنشان کرد: هنرمندانی از کشورهای عراق، قزاقستان و غیره نیز در این جشنواره حضور دارند و به اجرای برنامه می‌پردازند.

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام 21 تا 24 آبان این جشنواره در گرگان و 26 تا 29 آبان هم این جشنواره در ورزشگاه المپیک گنبدکاووس برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار