رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گنبدکاووس گفت که غرفه‌های صنایع دستی و سوغات در دومین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام این شهرستان پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال فروش داشتند.

فروش ۵ میلیارد ریالی صنایع دستی در جشنواره اقوام گنبدکاووس

به گزارش گلستان ۲۴؛ مریم آق آتابای امروز اظهار داشت: از این مقدار یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال به فروش صنایع دستی و مابقی مربوط به فروش سوغات غرفه‌ها در این رخداد فرهنگی بود. 

وی بیان کرد: در بخش صنایع دستی این جشنواره ۱۱۳ هنرمند از ۲۰ استان کشور در ۶۶ غرفه حضور داشتند.

آق آتابای افزود: انواع دست بافته، چاپ باتیک، صنایع دریایی، لباس‌های محلی، انواع رودوزی های سنتی، مسگری، چاقو سازی، مصنوعات چرم و انواع نساجی سنتی، صنایع فلزی، سفال و سرامیک، کاشی هفت رنگ، آیینه کاری، حصیر و کپوبافی، معرق چوب و نمدمالی توسط هنرمندان و تولید کنندگان در بخش صنایع دستی این جشنواره عرضه شد. 

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گنبدکاووس ادامه داد: همچنین ۱۰ هنرمند تبعه افغانستان نیز معرف هنرهای سنتی اتباع خارجی مقیم در ایران بودند. 

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گنبدکاووس گفت: در بخش سوغات این جشنواره هم ۴۷ غرفه از استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، مازندران، اصفهان، فارس، کرمانشاه، قم، یزد، همدان، گیلان و گلستان برپا شده بود. 

آق آتابای افزود: فروش پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریالی دو بخش صنایع دستی و سوغات دومین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در گنبدکاووس نسبت به دوره قبل رشد داشت. 

دوازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام از ۲۹ آبان تا دوم آذر در گرگان و از چهار تا هفتم آذر در شهرستان گنبدکاووس برگزار شد.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

انتهای پیام/ ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار