رئیس دانشگاه علوم کشاورزی گرگان:

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار برای بروزرسانی تجهیزات آزمایشگاهی علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اختصاص یافت.

۴.۵ میلیارد اعتبار برای بروزرسانی تجهیزات آزمایشگاهی اختصاص یافت

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی نجفی نژاد صبح پنجشنبه در حاشیه بازدید از پروژه های دانشگاه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: نقش اصلی دانشگاه تولید علم و انتقال تجربه است و ما تلاش می کنیم این وظیفه خطیر را به بهترین شکل انجام دهیم.

وی افزود: برنامه های استانی باید جامع نگر بوده و تلاش کنیم تا توسعه پایدار اتفاق بیفتد.

نجفی نژاد در خصوص برنامه های مقابله با مشکلات زیست محیطی گفت که باید به این مقوله به صورت چند بعدی نگاه کرد و دانست که اجزای طبیعت به هم پیوسته هستند.

وی در خصوص انتقال آب دریای خزر بیان کرد: این برنامه ها تبعات زیست محیطی قابل توجهی را بر کشور تحمیل می کند و ممکن است زمان تأخیر داشته باشند اما تغییرات خود را نشان می دهد.

نجفی نژاد با بیان این که از چگونگی اجرای طرح اطلاعی ندارم، گفت که اگر همه اجزا مطالعه شده نباشد ممکن است در آینده، استان دچار چالش شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد که یک باب منزل مسکونی در مناطق سیل زده توسط بسیج دانشجویی دانشگاه در حال احداث است.

تاکنون ۳۵ درصد بودجه دانشگاه اختصاص یافته است

ئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان بیان کرد: بودجه دانشگاه در سال ۹۸، حدود ۸۸ میلیارد تومان است که قریب به ۶۷ درصد آن صرف حقوق و مزایایی کارکنان و مابقی صرف کارهای پژوهشی، عمرانی، دانشجویی و غیره می شود.

وی با بیان این که تاکنون ۳۵ درصد بودجه تخصیص یافته در خصوص تجهیزات آزمایشگاهی گفت که بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان در سال گذشته برای بهسازی و نوسازی تجهیزات هزینه شد.

نجفی نژاد همچنین گفت: چند روز گذشته از طرف وزارت علوم برای تأمین تجهیزات آزمایشگاهی مبلغ ارزی به میزان ۴۷۰ هزار یورو معادل چهار و نیم میلیارد تومان به دانشگاه اختصاص یافت.

طبق گفته نجفی نژاد ۱۸۳ عضو هیئت علمی، ۲۲۰ کارمند رسمی در دانشگاه مشغول به فعالیت هستند و چهار هزار دانشجو هم در دانشگاه تحصیل می کنند.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار