تشریح آخرین وضعیت شیوع آنفلوآنزا در استان، برگزاری سیزدهمین جشنواره فرهنگ اقوام در گرگان، رسیدگی به پرونده توزیع غیرقانونی گندم گلستان در دادگاه علنی، پایان جشنواره بین‌المللی قصه گویی در گرگان و استمرار بردهای تیم بسکتبال شهرداری گرگان در لیگ برتر از جمله رویدادهای خبری استان گلستان در هفته گذشته بود.

رویدادهای خبری گلستان در هفته‌ای که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: از اول مهر تاکنون ۱۰۳ نفر با داشتن علایم بیماری آنفلوآنزا در بیمارستان‌های گلستان بستری شدند.

سراج‌الدین عارف‌نیا با اشاره به مرگ یک بیمار ۵۴ ساله در استان به دلیل ابتلا به بیماری آنفلوآنزا افزود: کمتر از ۲۰ درصد بیماران مبتلا به آنفلوآنزای گلستان در بخش "آی سی یو" تحت مراقبت و درمان هستند و مراحل درمان بقیه بیماران در بخش اورژانس دنبال می شود.

**

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقوام با حضور جمعی از سفرا، مهمانان خارجی و داخلی، مدیران وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مدیران استان گلستان شامگاه سه‌شنبه در گرگان آغاز شد.

 در این نمایشگاه هنرمندان ۲۹ استان در ۲۰۰ غرفه در نمایشگاه های بین المللی گرگان شامل صنایع دستی، هنرهای سنتی، سوغات، غذاهای سنتی، سیاه چادرها، آلاچیق محصولات فرهنگی خود را ارائه کردند.

 

همچنین ۲۰ گروه موسیقی سنتی و آیینی در این جشنواره به ارایه برنامه پرداختند که در میان آن ها هنرمندان برخی کشورها از جمله عراق و قزاقستان نیز حضور داشتند.

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام در گرگان شامگاه دیشب جمعه به پایان رسید و از فردا یکشنبه در گنبدکاووس برگزار خواهد شد. 

**

 جلسه علنی دادگاه رسیدگی به پرونده توزیع غیرقانونی گندم در استان گلستان به ریاست حجت‌الاسلام قاضی محمدرضا مزیدی رییس دادگاه و با حضور دادستان، مستشاران دادگاه، متهم و وکلای طرفین دعوی در گرگان آغاز شد.

از سه متهم این پرونده ۲ نفر متواری هستند که اتهام همه آن ها اخلال در نظام اقتصادی کشور است.

 

پرونده جابجایی و توزیع غیرقانونی گندم در استان گلستان، مربوط به بیش از ۹ میلیون کیلوگرم گندم است که اداره غله و خدمات بازرگانی گلستان به عنوان شاکی پرونده مدعی شده این گندم ها را به صورت امانت در اختیار ۳ نفر قرار داده تا آن ها را نگهداری و سپس بازگردانند اما دیگر خبری از سرنوشت گندم‌ها نیست.

ارزش ریالی این مقدار گندم ۱۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

**

جلسه علنی شورای شهر گرگان برای دومین هفته پیاپی به دلیل غیبت برخی اعضا و نرسیدن به حد نصاب تشکیل نشد.

**

بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه‌ ۵ کشور که به مدت ۲ روز و با حضور برگزیدگان استان‌های گلستان، مازندران، گیلان، سمنان، خراسان شمالی، البرز و تهران در گرگان جریان داشت، با معرفی نفرات برتر به پایان رسید. 
در پایان این جشنواره الهام مظفری با قصه "جشن تولد مار بوآ" از البرز، فاطمه عوج اختری با قصه "هدیه ای برای خدا" از تهران، مریم احتشام با قصه "رسم قدیم" از خراسان شمالی و حسین کاظمی از مازندران با قصه "شال و مش حسن" به عنوان نفرات برگزیده معرفی شدند.

**

معاون فرماندار گمیشان اعلام کرد: در برخورد ۲ قایق در محدوده مرز آبی گلستان با ترکمنستان، یک ماهیگیر ایرانی جان باخت.

این حادثه بامداد پنجشنبه در حوالی منطقه مرزی فرید پاک در محل مرزهای ایران و ترکمنستان در پهنه آبی خزر اتفاق افتاد.

**

 نمایندگان پروژه اکو اتحادیه اروپا برای بازدید از فعالیت‌های در حال انجام این اتحادیه در مناطق سیل‌زده که با حمایت مالی سازمان‌های خیریه کشورهای عضو در حال انجام است به گلستان سفر کردند.

**

سفیران و کارداران ۱۰ کشور آسیایی، اروپایی و آمریکای مرکزی که به عنوان مهمانان ویژه‌ سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین به گلستان سفر کرده‌اند، از برج قابوس به عنوان بلندترین برج آجری جهان واقع در شهر گنبدکاووس در شرق این استان دیدن کردند.

**

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان گفت: از سال ۷۷ تاکنون ۹۷۴ مدرسه با دو هزار و ۲۹۴ کلاس درس با مشارکت خیران در این استان ساخته شده است.

یاسر لیوانی اظهار داشت: در این مدت یک هزار و ۳۷۳ مدرسه با ۶ هزار و ۷۱۶ کلاس درس در استان ساخته شده که از نظر تعداد کلاس به طور میانگین ۳۴ درصد آن با مشارکت خیران بود.

**

فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور گفت : جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز زمین‌های کشاورزی به عزم ملی و مداخله همه دستگاه‌های مرتبط و مردم احتیاج دارد.

سرهنگ ابراهیم حسن‌آبادی در مراسم آغاز به کار یگان حفاظت امور اراضی استان گلستان در گرگان همچنین خواستار حمایت بیشتر دستگاه قضایی شد و گفت: از زمان راه اندازی این یگان در کمتر از یک سال قبل تاکنون ۱۰۰ هزار فقره پرونده در مراجع قضایی پیگیری شد.

**

مسابقات تنیس‌روی میز پیشکسوتان کشور که با حضور ۱۰۰ تنیسور استان‌ها در قالب ۱۷ تیم در مجموعه ورزشی المپیک گنبدکاووس آغاز شده بود با قهرمانی تیم تجارت جنوب استان گلستان و کسب عنوان دومی هیات پینگ‌پنگ گنبد به پایان رسید.

**

تیم بسکتبال شهرداری گرگان در هفته سوم و  چهارم دور رفت مرحله مقدماتی لیگ برتر بسکتبال باشگاه های کشور در برابر تیم های پارسا در مشهد و رعد پدافند شهرکرد در گرگان به برتری دست یافت.

شهرداری گرگان با ۸ امتیاز در رده دوم جدول رده بندی قرار دارد.

**
رقابت‌های هفته نخست اسب‌دوانی کورس پاییزه گنبدکاووس روزهای پنجشنبه و جمعه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

**

تیم بسکتبال دختران گرگان در هفته دوم لیگ برتر کشور در گروه الف با نتیجه ۵۹ بر ۴۵ مغلوب مهمان خود تیم نامی نو اصفهان شد.

**

رییس گروه سدها و مدیریت سیلاب شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت که تکمیل سد در دست احداث آقدکش با هدف ذخیره‌سازی و کنترل سیلاب شهرستان آق‌قلا به ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد.

حسن جمشیدی افزود: بر خلاف سال های گذشته، امسال اعتبارات مناسبی برای تکمیل این سد در نظر گرفته شد که در صورت تداوم تخصیص اعتبارات، فاز اول این طرح سال ۱۳۹۹ مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

**

حسینیه عاشقان ثارالله سپاه گرگان در آستانه فرارسیدن هفته بسیج با حضور فرمانده سپاه نینوای گلستان، جمعی از مسوولین و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران استان گلستان به بهره‌برداری رسید.

**

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت که هنرمندان صنایع دستی این استان در رشته‌های گوناگون مانند حاجیم بافی، زیورآلات سنتی، سوزن دوزی، حصیر بافی و لاک تراشی، موفق به دریافت ۱۹ نشان ملی جدید شدند.

مریم حاجی ابراهیمی اظهار داشت: افزون بر این، هنرمندان صنایع دستی گلستان، ۴۵ اثر نشان ملی را دریافت کرده بودند که ۱۰ اثر آن دارای نشان بین المللی است.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار