روز گذشته و در ادامه راهپیمایی‌های خودجوش علیه اقدامات تخریبگران به بهانه افزایش قیمت بنزین، شهرهای دیگری هم شاهد این تجمعات و راهپیمایی‌ها بودند. پس از استان‏‌های زنجان، آذربایجان شرقی و چهارمحال و بختیاری که روز سه‌شنبه، برپایی راهپیمایی در پاسخ به اغتشاشات اخیر را آغاز کرده بودند، دیروز هم مردم استان‎های اردبیل، همدان، گرگان و ایلام به خیابان‌‏ها آمدند و با بیان اعتراضات خود، مخالفتشان را با اقدامات آشوبگران اعلام کردند.

مردم صف خود را از تخریبگران جدا کردند

به گزارش گلستان ۲۴؛ استان اردبیل که از جمله استان‌‌هایی بود که در چند روز پیش آشوبی به خود ندید، اما مردم این استان همراه با دیگر شهرهای کشور مخالفت خود را با اغتشاشات پس از افزایش نرخ بنزین اعلام کردند. این راهپیمایی در همه ۱۰ شهرستان تابعه این استان با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد و راهپیمایان اقدامات آشوبگرانه اخیر در برخی مناطق کشور را محکوم کردند. در پایان راهپیمایی، قطعنامه‌ای در محکومیت اقدامات آشوبگرانه و خسارت به اموال مردم و اماکن عمومی و ضرورت بازگشت آرامش به جامعه و حمایت مردم از اقدامات مسئولان کشور قرائت شد.
در ایلام هم مردم این شهر با حضور در میدان اصلی شهر، خواهان استمرار امنیت و آرامش در کشور شدند. آنان ضمن اعلام وفاداری خود به انقلاب و نظام اعلام کردند که مسیرشان از دشمنان دیرین و قسم خورده ایران عزیز جداست.
به گزارش ایرنا، مردم گرگان هم با راهپیمایی و سر دادن شعارهایی حوادث اخیر کشور را که منجر به تخریب اموال عمومی و جان باختن و شهادت تعدادی از هموطنان شد محکوم کردند. آنان همچنین حمایت خود را از سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اعلام کردند. در پایان این راهپیمایی که اقشار و گروه‌های مختلف مردم شیعه و سنی گلستان اعم از اقوام و نژادهای گوناگون در آن حضور داشتند، شرکت‎کنندگان قطعنامه‌ای با رویکرد همبستگی ملی و انزجار از اقدامات وحدت شکن قرائت کردند.
دیروز همدانی‌ها هم با حضور در اجتماع مردمی دفاع از اقتدار و امنیت کشور، انزجار خود را از اقدامات اخیر آشوبگران اعلام کردند. آنها همچنین علاوه بر تمثال رهبر معظم انقلاب دست نوشته‌هایی با مضمون«مراقب باشید بار گرانی مردم اضافه نشود»، «صف آشوبگران از مردم جدا است»، «ما مخالف گرانی هستیم و به عشق رهبری آمدیم»  در دست داشتند. مردم خرم‌‌آباد هم در حمایت از بیانات رهبر معظم انقلاب و محکوم کردن اقدام آشوبگران که در برخی نقاط کشور دست به اغتشاش و آسیب به اموال عمومی زده‌ بودند، راهپیمایی برگزار کردند. مردم اراک هم با شعار میثاق با ولایت و حمایت از اقتدار و امنیت کشور راهپیمایی کردند. در دزفول هم مردم این شهر در راهپیمایی نه به اغتشاش، شعار مرگ بر غارتگر بیت‌المال و مرگ بر آل سعود سردادند.  امروز و روزهای آینده هم راهپیمایی‌ها علیه اخلالگران امنیت ادامه می‌یابد. راهپیمایی مردم استان البرز در پاسخ به اقدامات مخرب عوامل بیگانه و آشوبگران با عنوان «امنیت و اقتدار ملی» امروز صبح برگزار خواهد شد. رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان هم از راهپیمایی مردمی در این استان خبر داد و گفت: راهپیمایی مردمی لبیک به رهبر معظم انقلاب اسلامی، حمایت از اقتدار و امنیت کشور امروز پنجشنبه در زاهدان برگزار می‌شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران هم اعلام کرد که در راستای محکوم کردن اقدام اغتشاشگران در برهم زدن نظم و امنیت کشور و حمایت از ولایت فقیه، یکشنبه هفته آینده مردم استان در راهپیمایی که به این منظور برگزار می‎شود، شرکت می‌کنند. به نظر ‌می‌رسد که در پایان نماز جمعه این هفته در کشور هم شاهد راهپیمایی مردم شهرهای مختلف کشور در محکومیت اقدامات اغتشاشگران باشیم.
 تشییع پیکر شهیدان امنیت
پیکر شهیدان مصطفی رضایی و مرتضی ابراهیمی که روز یکشنبه و در پی اغتشاشات اخیر به شهادت رسیده بودند دیروز در شهرستان ملارد (غرب تهران) و شهریار بر دوش مردم  تشییع شد. این مراسم صبح چهارشنبه با حضور قشرهای مختلف مردم، نیروهای امنیتی و نظامی، طلاب حوزه‎های علمیه و بسیجیان برگزار شد. در مراسم تشییع پیکر مرتضی ابراهیمی در شهریار علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی شرکت کرد. گفتنی است که مراسم وداع با پیکر  مطهر این ۲ شهید بزرگوار عصر سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ در معراج شهدا برگزار شده بود.
فرمانده سپاه ناحیه ملارد روز چهارشنبه در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهید رضایی و ابراهیمی در گفت و گو با ایرنا گفت: این شهیدان در اغتشاشات اخیر در شهرستان ملارد به دست اشرار به شهادت رسیدند. سرهنگ پاسدار علی جهان نسب افزود: شهید مرتضی ابراهیمی از فرماندهان گردان امام حسین (ع) ناحیه ملارد و مصطفی رضایی نیز از کارکنان شهرداری ملارد بود. وی ادامه داد: مردم فداکار ملارد صاحبان اصلی انقلاب هستند و مطالبات خود را در فضای آرام اعلام خواهند کرد.
فرمانده سپاه ناحیه ملارد با بیان اینکه مردم همیشه در صحنه خط خودشان را از اغتشاشگران و برهم زنندگان انقلاب جدا کرده‌اند، گفت: مردم  به صورت خودجوش و بی سابقه در مراسم تشییع این ۲ شهید بزرگوار حضور داشته‌اند. وی از مسئولان مربوطه درخواست کرد که با برهم زنندگان امنیت به طورجدی برخورد کنند.
براساس این گزارش پیکر شهید مصطفی رضایی پس از تشییع در امامزاده ابراهیم شهرستان شهریار به خاک سپرده شد و پیکر شهید مرتضی ابراهیمی نیز پس از تشییع جهت خاکسپاری به زادگاهش شهرستان رشت انتقال یافت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار