برپایی پویش کتابگردی با شعار "من هم می آیم" در گرگان، زهکشی یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی بندرگز و رقابت ۱۴۰ هزار دانش آموز استان در المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای از جمله اخبار کوتاه روز پنجشنبه گلستان است.

خبرهای کوتاه روز پنجشنبه گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ استاندار گلستان با اشاره به مشکلات معیشتی بخش زیادی از مردم گفت: دستگاههای خدماتی برای رفاه حال مردم استان و به دلیل فرا رسیدن سرما، از قطع آب، برق و گاز مشترکین استان تا حد توان پرهیز کرده و فرصت بیشتری برای پرداخت بدهی به خانوارها بدهند.

**

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، از برپایی پویش کتابگردی با شعار "من هم می آیم" در گرگان خبر داد و گفت: این طرح با هدف ترویج کتاب و کتاب خوانی و رونق بخشی به کتاب فروشی ها و ایجاد روحیه نشاط و مشارکت در میان جوانان و خانواده ها برگزار می شود.

به گفته گلچین در این پویش مسوولان و اهالی قلم با حضور در کتاب فروشی های شهر با هدف رونق فرهنگ کتاب و کتاب خوانی و نهادینه کردن آن در سطح جامعه از کارکنان کتاب فروشی ها تقدیر می کنند .

**

عملیات اجرایی پروژه زهکشی یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان بندرگز در فاز اول با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

فرماندار بندرگز گفت: تاکنون در ۲۲ کیلومتر از مسیر ۳۰ کیلومتری کل پروژه ، کانال روباز احداث شده و بیش از ۱۲۰ کیلومتر کانال زیرزمینی هم لوله گذاری شد.

وی جمع آوری رواناب های سطحی ناشی از بارندگی و تخلیه آنها ، جلوگیری از زهدار و ماندابی شدن اراضی ، کنترل و کاهش شوری و سدیمی شدن اراضی ، کنترل نسبی سطح ایستابی و افزایش محصولات زراعی را از مهمترین اهداف اجرای پروژه زهکشی اعلام کرد.

**

روزبهان رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان گفت: شاخص‌های توسعه‌یافتگی استان حاکی از آن است که در سال‌های اخیر علیرغم تلاش‌های صورت گرفته با میانگین کشوری فاصله زیادی داریم.

وی با بیان این که استان گلستان رتبه ششم کشور در تراکم جمعیت و رتبه سی‌ام شهرنشینی را دارد افزود: گلستان از نظر وسعت ۱.۲۵ درصد مساحت کشور را دارد اما ۲.۳۴ درصد جمعیت کشور را در خود جای داده است.

**

فرماندار گرگان با تاکید بر خودکنترلی اصناف گفت: افزایش قیمت تره‌بار در بازار نعلبندان دیده می‌شود که باید نظارت جدی بر آن صورت گیرد.

**

طبرسا معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش گلستان گفت: امسال ۱۴۰ هزار دانش آموز مدارس استان در ۱۶ رشته ورزشی در قالب المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای با یکدیگر رقابت می‌کنند.

**

فرماندار شهرستان کردکوی  گفت :  در آینده ای نزدیک‌ مرکز توسعه توریسم درمانی گلستان در بیمارستان فوق تخصصی جراحی قلب در این شهرستان ایجاد خواهد شد.

ابراهیم قدمنان همچنان از ساخت مرکز سرطان شناسی غرب استان در کردکوی خبر داد .

**

رییس پلیس راه گلستان گفت: با اشاره  بارش برف در دو محور کوهستانی توسکستان و خوش ییلاق از رانندگان خواست هنگام عبور از این مناطق زنجیر چرخ بهمراه داشته باشند.

 
 

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار