زنگ بیمه سلامت صبح امروز به صورت نمادین در مدرسه «صدرا» گرگان نواخته شد.

زنگ بیمه سلامت در مدارس گلستان نواخته شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ زنگ بیمه سلامت صبح امروز به‎مناسبت گرامیداشت هفته بیمه سلامت به صورت نمادین در مدرسه «صدرا» گرگان نواخته شد.

مدیر آموزش و پرورش گرگان در این مراسم اظهار کرد: یکی از دلایل حضور بیمه سلامت در مدارس رویکرد آموزش‎های پیشگیرانه به دانش‎آموزان مقاطع مختلف تحصیلی است.

بهجت تربتی‎نژاد با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش به حوزه سلامت توجه دارد، بیان کرد: سند تحول بنیادین تکلیف را برای آموزش و پرورش روشن کرده تا در حوزه سلامت جسمی و روحی برنامه‎های قابل اجرا داشته باشیم.

* اجرای طرح نماد در ۵۰ مدرسه گرگان

وی از مشارکت ۵۰ مدرسه گرگان در طرح نماد خبر داد و گفت: طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان «نماد» به پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی می‎پردازد. وی گفت: سازمان تبلیغات گلستان پشتیبانی خوبی از دبیرستان صدرا دارند که جای قدردانی دارد. معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره‎کل آموزش و پرورش استان گلستان نیز در این مراسم اظهار کرد: آموزش پرورش استان با توجه به جمعیت ۳۶۰ هزار نفری دانش‎آموزی و اولیای آنها مسؤول تعلیم و تربیت دانش‎آموزان در تمام ابعاد وجودی است. رضا طبرسا تصریح کرد: تربیت بدنی و سلامت از جمله ابعادی است که در فرایند تعلیم و تربیت نقش تکمیلی ایفا می‎کند.

*۵ نشانه نوجوان سالم

وی به نشانه‎های نوجوان سالم اشاره کرد و یادآور شد: توکل و حب به خداوند، احترام به پدر و مادر، تلاش و پشتکار، رعایت بهداشت فردی و ورزش از جمله آن است.

معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره‎کل آموزش و پرورش استان گلستان خاطرنشان کرد: بیمه سلامت متولی بیمه همگانی سلامت است و با برگزاری چنین برنامه‎هایی درصدد فرهنگ‎سازی سلامت در جامعه است.

طبرسا با بیان اینکه رویکرد ما ایمنی و سلامت است، اذعان کرد: درصدد هستیم با ارتقای توانمندی‎ها و تغییر نگرش دانش‎آموزان به این مهم دست پیدا کنیم.

وی افزود: در صورتی که دانش‎آموزان به‎عنوان سفیران سلامت نکات پیشگیرانه را در بستر خانواده جاری کنند، می‎توانند در فرهنگ‎سازی جامعه ایفای نقش کنند.

گفتنی است؛ سوم تا نهم آبان‎ماه به عنوان هفته بیمه سلامت نامگذاری شده است.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار