قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۱۵ سنت معادل ۰.۲۳ درصد کاهش به ۶۴ دلار و ۱۲ سنت رسید.

قیمت جهانی نفت (۹۸/۰۹/۰۶)

به گزارش گلستان ۲۴؛ به‌دنبال انتشار یک گزارش صنعتی که نشان می‌دهد ذخایر نفت خام امریکا افزایشی ناگهانی داشته است نرخ نفت روز چهارشنبه کاهش داشت، اما امیدها به انعقاد توافق تجاری بین امریکا و چین مانع از افت شدید قیمت‌ها شده است.

بر اساس این گزارش، نرخ هر بشکه نفت برنت امروز با ۱۵ سنت معادل ۰.۲۳درصد کاهش به ۶۴دلار و ۱۲سنت رسید. نرخ نفت وست تگزاس اینترمدییت امریکا هم امروز ۱۶ سنت معادل ۰.۲۷ درصد افت داشت و به ۵۸ دلار و ۲۵ سنت رسید.

طی دو جلسه قبلی نرخ نفت برنت و نفت خام امریکا تحت تأثیر احتمال توافق تجاری قریب‌الوقوع امریکا و چین به ترتیب ۱.۴ و ۱.۱ درصد افزایش یافته بود؛ اما آمارهای انستیتوی نفت امریکا اواخر دیروز نشان داد که میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به ۲۲ نوامبر با ۳.۶میلیون بشکه افزایش به ۴۴۹.۶میلیون بشکه رسیده، در حالی که تحلیلگران انتظار کاهش ۴۱۸هزار بشکه‌ای را داشتند.

بنجامین لو، تحلیلگر مؤسسه فیلیپ فیوچرز در سنگاپور گفت: «افزایش قابل‌توجه ذخایر نفت خام امریکا موجب شده تا رشد قیمت‌ها محدود شود، زیرا بازارها همچنان نگران تضعیف عناصر بنیادین اقتصادی و تضعیف بخش تقاضا هستند».

اواخر امروز اداره اطلاعات انرژی امریکا قرار است آمارهای رسمی در مورد میزان ذخایر نفت این کشور را منتشر کند. وارن پترسون، تحلیلگر مؤسسه‌ای ان جی در یادداشتی نوشت: «اگر آمارهای دولت امریکا مؤید آمارهای انستیتوی نفت این کشور باشد، این پنجمین هفته متوالی افزایش ذخایر خواهد بود و در آستانه تعطیلی روز شکرگزاری تأثیر نامطلوبی بر نفت وست تگزاس اینترمدییت خواهد گذاشت».

با وجود این، تداوم خوش بینی‌ها در مورد مذاکرات تجاری و همچنین انتظار بازار برای تمدید توافق کاهش تولید بین اوپک و متحدانش سبب شده تا نرخ نفت همچنان بالا باقی بماند.

منبع: تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار