روز نخست هفته سوم کورس پائیزه مسابقات سوارکاری شهرستان گنبدکاووس با شرکت 65 اسب در مجموعه سوارکاری این شهرستان در 6 دور برگزار شد.

نتایج نهایی هفته سوم مسابقات سوارکاری پائیزه گنبدکاووس

به گزارش گلستان ۲۴؛ نخستین روز از هفته سوم مسابقات سوارکاری کورس پائیزه شهرستان گنبدکاووس با حضور 65 اسب اصیل از جمله اسب‌های ترکمن و بومی و با حضور بیش از 10 هزار نفر از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی در مجموعه سوارکاری این شهرستان با شور و نشاطی خاصی برگزار شد.

در دور اول این هفته از مسابقات که بین اسب‌های دو ساله، با نژاد ترکمن در کلاس مادیان و در مسافت یک هزار متر برگزار شد، تعداد 12 اسب شرکت کردند که پس از حذف اسب «گزل شاد» با نظر دامپزشک و داور میدان در نهایت اسب « بایداق کهری» به چابکسواری کمال دلیجه عطا به مقام قهرمانی دست یافت و اسب‌های « گلین سروین» به چابکسواری آرمین آق آتابای و «رضوان خان» به چابکسواری علی محمد غراوی به ترتیب دوم و سوم شدند.

دور دوم مسابقات کورس پائیزه سوارکاری گنبدکاووس که میان اسب‌های دو ساله دوخون و در مسافت یک هزار متر برگزار شد، تعداد 12 اسب شرکت کردند که پس از حذف اسب «میراب» با نظر دامپزشک و سرداور مسابقات در نهایت اسب «پرنس آلپ» به چابکسواری امیر مختومی قهرمان شد و اسب‌های «آپاچی» به چابکسواری آرمین آق آتابای و «یلدرم» به چابکسواری جواد آچاک به ترتیب به مقام های دوم و سوم دست پیدا کردند.

دور سوم مسابقات هفته نخست این مسابقات عرصه رقابت میان 9 اسب دوساله تروبرد در کلاس مادیان در مسافت یک هزار متر بود که پس از حذف اسب «کاراسیدا» با نظر دامپزشک و سرداور مسابقات در نهایت اسب «امیرخان 2» به چابکسواری امیر مختومی توانست بر سکوی نخست ایستاده و اسب‌های «سرخ دل» به چابکسواری امین محمدی و «کرایسلر» به چابکسواری بنیامین جرجانی در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

در دور چهارم کورس زمستانه مسابقات سوارکاری گنبدکاووس که میان 10 اسب 3 ساله  تروبرد در کلاس 6 در مسافت یک هزار متر برگزار شد که پس از حذف اسب «چارلی» در نهایت اسب «سالسا» به چابکسواری عبدالحلیم قبادی حائز رتبه اول شد و اسب‌های «سردش» به چابکسواری آرمین آق آتابای و «پرنسس لاکی» به چابکسواری کمال صالح‌پور به مقام‌های نائب قهرمانی و سوم دست پیدا کردند.

دور پنجم این رقابت‌ها با حضور 10 اسب سه ساله دوخون در کلاس سه  در مسافت یک‌هزار متر برگزار شد که در نهایت اسب «ردوینز» به چابکسواری مهران عطا زودتر از سایر اسب‌ها به خط پایان رسید و اسب‌های «دیبالا» به چابکسواری امیر مختومی و «آسنا خانم» به چابکسواری جواد آچاک در جایگاه‌های بعدی ایستادند.

در دور ششم مسابقات کورس زمستانه سوارکاری گنبدکاووس نیز 12 اسب سه ساله دوخون در کلاس در مسافت یک هزار و 200 متری به رقابت پرداختند که در نهایت اسب «وروجک گمیشان» به چابکسواری «آق اویلی بشگرد» به مقام نخست دست یافت و اسب‌های «کادنزا» به چابکسواری پیمان قلرعطا و «آی نور مهرانی» به چابکسواری «مهرداد خوجملی» توانستند جایگاه‌های دوم و سوم را تصاحب کنند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار