هفته ششم رقابت‌های کورس اسبدوانی بهاره گنبد با شرکت ۷۷ راس اسب در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

هفته ششم کورس اسبدوانی بهاره گنبد برگزار شد

به گزارش گلستان 24 ؛ در هفته ششم رقابت‌های کورس اسبدوانی بهاره گنبد بعدازظهر جمعه ۷۷ راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد در هشت دور هزار متری در مجموعه سوارکاری این شهرستان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

جوایز این هفته از مسابقات ۱۰۱ میلیون و ۳۲۵ هزار تومان است که به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های هشت گانه اهدا خواهد شد.

در دور اول اسب‌های ترکمن سه ساله در هندیکپ کلاس سه به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که عبدالحلیم قبادی با اسب آرای گزل زودتر از خط پایان گذشت و طاهر گوگ نژاد با اسب آرکا و قربان محمد اودک با اسب سردار سخاوی به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب‌های دوخون چهار ساله در هندیکپ کلاس یک به مسافت هزار متر بود که آق اویلی بشگرد با اسب اوسین بولت عنوان اول را به دست آورد و پیمان قلرعطا با اسب بای بای و قربان محمد اودک با اسب شوالیه به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب‌های دوخون سه ساله در کلاس میدن به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که آق اویلی بشگرد با اسب اورتی باند موفق به کسب مقام اول شد و امیر مختومی با اسب فریاد (۲) و ستار مهرانی با اسب فینالیست به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های دوخون سه ساله در هندیکپ کلاس چهار به مسافت هزار متر شکل گرفت که کمال دلیجه عطا با اسب تام لیدی زودتر از خط پایان عبور کرد و نادر صالح پور با اسب کروم و ستار مهرانی با اسب دسپاینه به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم اسب‌های دوخون سه ساله در هندیکپ کلاس پنج به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که کمال دلیجه عطا با اسب مامیو نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و نادر صالح پور با اسب زیبای بندر و عبدالحلیم قبادی با اسب شیر شاه نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

در دور ششم اسب‌های تروبرد سه ساله در هندیکپ کلاس سه به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که آق اویلی بشگرد با اسب بن ریو جانی رو موفق به کسب مقام اول شد و رامین قهرمانی با اسب رای هارد و بنیامین جرجانی با اسب بای بای چلنج به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور هفتم اسب‌های دوخون سه ساله در هندیکپ کلاس پنج به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که آق اویلی بشگرد با اسب دیبالا مقام نخست را به دست آورد و جواد آچاک با اسب گل گندم و بنیامین جرجانی با اسب فایر فیلد به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور هشتم و پایانی اسب‌های دوخون سه ساله در کلاس میدن به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که ستار مهرانی با اسب الی زیبا موفق به کسب مقام نخست شد و پیمان قلرعطا با اسب نیو گل و کمال دلیجه عطا با اسب گل آترینه به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

آق اویلی بشگرد بهترین چابکسوار هفته

در پایان هفته ششم رقابت‌های کورس اسبدوانی بهاره گنبد، آق اویلی بشگرد با کسب چهار مقام نخست بهترین چابکسوار هفته لقب گرفت، کمال دلیجه عطا دو مقام نخست و یک مقام سوم کسب کرد، ستار مهرانی یک مقام نخست و دو مقام سوم به دست آورد و عبدالحلیم قبادی موفق به کسب یک مقام نخست و یک مقام سوم شد.

لازم به ذکر است؛ رقابت‌های کورس اسبدوانی بهاره گنبد پس از ماه مبارک رمضان پیگیری خواهد شد.

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبد کاووس، آق قلا و بندر ترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار