مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی گنبدکاووس با بیان فعالیت‌های مختلف علمی، علوم انسانی، زیست‌شناسی، نجوم، فناوری، محیط‌زیست و سلول‌های بنیادی در این پژوهش‌سرا گفت: بیش از ۱۰ هزار نفر عضو این پژوهش‌سرا هستند.

۱۰ هزار نفر عضو پژوهش‌سرای دانش‌آموزی گنبدکاووس هستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ مجید تجر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نقش مهم پژوهش‌سرا در تحقق اهداف علمی و پژوهشی دانش‌آموزان اظهارداشت: این مجموعه از سال ۸۳ فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون توانسته در زمینه‌های مختلف علمی و پژوهشی موفقیت‌های خوبی به دست آورد که به عنوان نمونه می‌توان از کسب مقام نخست مسابقات سلول‌های بنیادی کشور در سال گذشته و راهیابی به مرحله کشوری مسابقات آزمایشگاه علوم نام برد.

وی افزود: این پژوهش‌سرا فعالیت‌های دیگری مانند برگزاری کارگاه آموزشی خلاقیت و ایده‌پردازی، کارآفرینی، سلول‌های بنیادی، روش‌های تحقیق و مقاله نویسی، پل ماکارونی، نجات تخم‌مرغ و موشک آبی را در برنامه‌های کاری خود دارد.

مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی گنبدکاووس خاطرنشان کرد: بیشترین دانش‌آموزان فعال در این پژوهش‌سرا در پایه هفتم تا نهم تحصیل می‌کنند اما در کنار آن، دانش‌آموزان پایه ۱۰ تا ۱۱ را نیز داریم و برای پایه چهارم تا ششم نیز مسابقات مختلفی در زمینه نقاشی، داستان نویسی، رباتیک، نانو، کدنویسی رایانه و نجوم برگزار می‌شود.

تجر ادامه داد: اگر بخواهیم جامعه دانش‌آموزی گنبدکاووس که بیش از ۸۱ هزار نفر هستند را تحت پوشش این پژوهش‌سرا قرار دهیم نیاز به تامین نیروی انسانی مجرب و امکانات مالی داریم زیرا این مجموعه تحت پوشش آموزش و پرورش است اما نیاز مالی آن به صورت هیات امنایی تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فعلا پژوهش‌سرای دانش آموزی گنبد به صورت موقت در ساختمان خوابگاه سابق دبیرستان نمونه بقیه‌الله مستقر است، گفت: کار احداث ساختمان این مجموعه از بهمن سال گذشته با کمک یک فرد خیر آغاز شده و تا کنون ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در صورت رسیدن به ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی،  بقیه مراحل ساخت بر عهده اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان است.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار