فرماندار علی آباد کتول خبر داد:

فرماندار شهرستان علی آباد کتول با تاکید بر اینکه به دنبال برگزاری انتخاباتی سالم و با حضور حداکثری مردم هستیم، گفت: طرح حفاظت و امنیت انتخابات و همچنین اطلس امنیتی انتخابات در شهرستان تهیه و به تایید شورای تامین شهرستان رسیده است.

طراحی اطلس امنیتی انتخابات در علی آباد کتول/ به دنبال برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور هستیم

به گزارش گلستان ۲۴؛ حسن هدایتی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از ثبت نام 12 کاندیدا تا پایان امروز (14 آذرماه) در این شهرستان خبر داد و گفت: کم سن ترین نامزد ثبت نامی در این حوزه متولد ۱۳۶۷ و بزرگترین آن ها متولد ۱۳۴۳ بوده است.

وی با بیان اینکه تا کنون دستور قطعی در خصوص برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی به این شهرستان داده نشده، اذعان کرد: ما برای برگزاری انتخابات الکترونیک آمادگی کامل داریم، اما در این خصوص نیاز است که وزارت کشور هم، امکانات و تجهیزات لازم را در اختیار ما قرار دهد.

هدایتی در خصوص تعرفه ها و نحوه توزیع آن در سطح شهرستان گفت: بحث تعرفه یک امر تخصصی است و اصولاً توسط کارشناسان دفترسیاسی بررسی می شود و پس از بررسی های فنّی آن ها و اعلام آمار رسمی جمعیتی از سوی اداره ثبت احوال شهرستان، براساس نیازمندی، تعرفه ها آماده و با حدود 5 درصد بیشتر، به شعب اخذ رای ارسال می شود.

وی با بیان اینکه در انتخابات دوره قبل ۱۰۷ شعبه اخذ رای در شهرستان علی آبادکتول مستقر بود، تصریح کرد: در دوره قبل،85 درصد واجدین شرایط، در انتخابات شرکت کردند و به این ترتیب بالاترین آمار مشارکت استان، به نام این شهرستان ثبت شد.

هدایتی کتولی در مورد ترکیب هیئت اجرایی نیز گفت: طبق قانون انتخابات، فرمانداری با هماهنگی هیئت نظارت، 30 نفر از روحانیون و شخصیت های مورد اعتماد شهرستان را انتخاب و در جلسه ای با حضور این افراد، ابوذر حافظی، حجت الاسلام سید علی حسینی، موسی الرضا ملک حسینی، معصومه معززی، مختار دوستی دیلمی، نورعلی علمشاهی، علی شکی و محمد تجری به عنوان 8 عضو اصلی این هیئت در شهرستان، بر اساس کسب بیشترین آراء مشخص شدند.

فرماندار شهرستان علی آباد کتول در مورد نگاه فرمانداری به مسئله انتخابات، خاطر نشان کرد: همه اقوام و نگاه ها در مجموعه فرمانداری برای ما در چارچوب قانون مساوی هستند و تمام کسانی که در این شهرستان زندگی می کنند اعم از سیستانی، شاهرودی و کتول را اهل این شهرستان می دانیم و برای همه آنان احترام قائل هستیم.

رییس ستاد انتخابات شهرستان علی آباد کتول دغدغه اصلی خود و همکارانش را حضور حداکثری مردم در انتخابات عنوان کرد و گفت: ما حضور حداکثری مردم این شهرستان در انتخابات و قانونمندی و احترام به قوانین جمهوری اسلامی را از سوی همه خواهان هستیم و برای این کار با رعایت اصل بی طرفی و قانونمندی، تمام تلاش خود را به کار می گیریم.

هدایتی کتولی همچنین از تشکیل شورای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در دادگستری شهرستان خبر داد و افزود: فرمانداری نیز، مصادیق و عناوین تبلیغات مجاز و غیر مجاز و سایر ضوابط و قوانین را حین ثبت نام به اطلاع همه نامزدها می رساند. همچنین طرح حفاظت و امنیت انتخابات و اطلس امنیتی انتخابات نیز تهیه و به تایید شورای تامین شهرستان نیز رسیده است.

وی در مورد تعامل و همکاری با هیئت نظارت اظهار کرد: ارتباط خوبی با هیئت نظارت شهرستان داریم و این همکاری تا آخرین روزهای برگزاری انتخابات ادامه خواهد داشت.

فرماندار شهرستان علی آباد کتول در پایان با بیان اینکه به دنبال برگزاری انتخاباتی پرشور با حضور حداکثری مردم هستیم، تاکید کرد: با هر گونه بداخلاقی که منجر به بی نظمی و ناهنجاری در فرآیند انتخابات شود، قاطعانه برخورد می کنیم.

/زرین نامه

ارسال نظر

آخرین اخبار