معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گلستان:

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گلستان گفت: 14درصد جمعیت دانش آموزی کشور را «دانش آموزان آهسته گام» تشکیل می دهند.

14درصد جمعیت دانش آموزی کشور را «دانش آموزان آهسته گام» تشکیل می دهند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از اداره اطلاع و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش گلستان، جلسه هم اندیشی نمایندگان راهبران آموزشی تربیتی و سرگروه های آموزشی استان با محوریت نظارت آموزشی و آشنایی با ویژگی های دانش آموزان آهسته گام برگزار شد.

عقیلی در تعریف دانش آموزان آهسته گاماظهار کرد: این دسته از کودکان با هوش مرزی بین 70 تا 85 هستند و حدفاصل کودکان با نیازهای ویژه و کودکان طبیعی قرار دارند. وی افزود: آن ها توانایی یادگیری مهارت های تحصیلی و علمی را دارا هستند اما در مقایسه با دیگر همسالانشان برای یادگیری، به زمان بیشتر، تکرار بیشتر و همچنین صبر بیشتری از سوی والدین و آموزگاران خود نیاز دارند که اگر نیازهایشان به طور مناسبی برآورده نشود، احتمالا جزو ترک تحصیل ها خواهند بود .

عقیلی در ادامه این جلسه گفت: خانواده و مدرسه باید باتوجه به ویژگی های شناختی و نیازهای آموزشی خاص این دانش آموزان، تدابیری را در زمینه های آموزشی، توانبخشی و پرورشی اتخاذ کرده و اجرا کنند.  

در همین راستا معاون آموزش ابتدایی استان اظهار کرد: از مهم ترین وظایف راهبران ایجاد ارتباط مناسب با معلمان چند پایه و کمک به کیفیت بخشی به مدارس چند پایه است.

سیده هما عقیلی از وظیفه راهبران و سرگروه ها درباره ی آموزش به دانش آموزان آهسته گام را پر اهمیت دانست و افزود: دانش آموزان آهسته گام ( دیرآموز ) 14 درصد جمعیت دانش آموزی کشور را تشکیل می دهند که توانمندی خاص خود را داشته و نیازمند نگاه متفاوت و حمایت ویژه اند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار