رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره برنامه های اشتغالی دولت گفت: سال آینده برنامه ایجاد یک میلیون شغل داریم و از کل تسهیلات اشتغال روستایی، تاکنون یک میلیارد و ۲۵۵ میلیون دلار پرداخت شد.

نوبخت از ایجاد یک میلیون شغل در سال آینده خبر داد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم، محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره برنامه های اشتغالی دولت در سال آینده گفت:سال آینده رشد اقتصادی کشورمان مثبت می‌شود. برنامه ریزی‌هایی انجام شده است تا بتوانیم در سال آینده حدود یک میلیون فرصت شغلی برای جوانان ایجاد کنیم.

نوبخت  افزود: در سال آینده 70 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی و همچنین 230 هزار میلیارد تومان از طریق شرکت‌ها می‌خواهیم سرمایه گذاری کنیم تا سال آینده بتوانیم این میزان فرصت شغلی را ایجاد کنیم و از رکود خارج شویم و حداقل 2 درصد رشد اقتصادی مثبت داشته باشیم. وی افزود: از دو سال پیش باکسب اجازه از مقام معظم رهبری، قرار شد یک و نیم میلیارد دلار به صورت تسهیلات از صندوق توسعه ملی برداشت کنیم و بانک‌ها هم مکلف شدند به همین میزان آورده صندوق، تسهیلات اختصاص دهند تا برای روستا‌ها و کشاورزی توزیع و شغل ایجاد کنیم. از این مقدار تاکنون یک میلیارد و 255 میلیون دلار پرداخت شد.

نوبخت ادامه داد: بیش از 99 هزار طرح در کشور در روستا‌های مختلف اجرا و از حدود 240هزار فرصت شغلی بازدید شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: پارسال حدود 7 هزار میلیارد تومان از طرف صندوق توسعه ملی و تقریباً به همین میزان از طرف بانک‌ها برای ایجاد اشتغال هزینه کردیم.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی صندوق بین المللی پول، ایران در سال آینده از رکود خارج خواهد شد، افزود: تاکنون 34 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی پرداخت کرده ایم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار