معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گلستان:

خسروی گفت: مردم در روستاهای هدف گردشگری مکلفند ساخت ‎و سازهای محلی را بر مبنای بناهای بومی و سنتی انجام دهند و از مصالح بومی استفاده کنند.

ساخت و ساز در روستاهای هدف گردشگری بر مبنای بناهای سنتی انجام شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ «داود خسروی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: بنیاد مسکن متولی و نظارت بر ساخت و سازهای روستایی است و با اولویت نخست در سطح روستاها به مسکن ‎های بی ‎دوام و کم ‎دوام تسهیلاتی با سقف 40 میلیون تومان به صورت قرض الحسنه با کارمزد پنج درصد پرداخت می کند.

 

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان گلستان بیان کرد: همچنین 12 میلیون تومان نیز تسهیلات برای تکمیل بنا با کارمزد دو درصد پرداخت می ‎شود در واقع برای ساخت های این دسته از واحدهای مسکونی تا 52 میلیون تومان تسهیلات اعطاء می ‎شود.

 

خسروی با بیان اینکه اعطای تسهیلات برای مسکن ‎های بی ‎دوام و کم ‎دوام علاوه ‎بر روستاها به شهرهای زیر 25 هزار نفر نیز تعلق می‎ گیرد، گفت: خوشبختانه مقاوم سازی این واحدها با استقبال مناسب مردم همراه بوده است.

 

وی ادامه داد: اعطای تسهیلات در شهرهای زیر 25 هزار نفر با اولویت به خانه ‎های قدیمی و فرسوده پرداخت می ‎شود و از مزایای این تسهیلات آن است که متقاضی مدت زمان 15 ساله در اختیار دارد و نیاز به سپرده‎ گذاری و ودیعه ‎گذاری در بانک ‎ها ندارد.

 

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان گلستان با بیان اینکه سالانه 15 درصد به میزان تسهیلات برای بازسازی واحدهای مسکونی فرسوده و قدیمی افزوده می ‎شود، بیان کرد: پرداخت این تسهیلات می ‎تواند به صورت ماهانه، سه ماهه، 6 ماهه و سالانه پرداخت شود و غالباً روستائیان به دلیل اشتغال در کشاورزی به صورت سالانه پرداخت می کنند.

 

خسروی در پاسخ به این پرسش که برای حفظ نمای سنتی و بومی و احیای فرهنگ روستا چه اقداماتی اندیشیده شده است، تصریح کرد: هر متقاضی که با نگاه حفظ نمای بومی و سنتی روستا اقدام به ساخت مسکن می ‎کرد از دو و نیم میلیون تومان تسهیلات بلاعوض بهره‎ مند می‎ شد و به نوعی مورد تشویق قرار می ‎گرفت.

 

وی تأکید کرد: مردم در روستاهای هدف گردشگری و ثبت بافت تاریخی مکلف هستند که ساخت ‎و سازهای محلی را بر مبنای بناهای بومی و سنتی انجام دهند و از مصالح بومی استفاده کنند.

 

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان گلستان با بیان اینکه یکی از معضلات ما ساخت‎ و سازهای غیرمجاز است، ابراز کرد: توصیه می ‎کنیم مردم ساخت‎وسازها در روستاها به ویژه در روستاهای هدف گردشگری و ثبت بافت تاریخی را براساس قانون انجام دهند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار