عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه مراقبت‌ از جنگل‌ها و محیط زیست باید به سمت الکترونیکی شدن پیش برود، گفت: باید از سیستم‌های ماهواره‌ای برای نظارت و مراقبت از جنگل‌ها و مراتع و رصد آتش سوزی استفاده کنیم.

مراقبت از جنگل‌ها باید الکترونیکی شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ نورمحمد تربتی‌نژاد عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ضرورت تخصیص سهمیه بنزین به سازمان‌های حفاظت محیط زیست  و جنگل‌ها، گفت: افزایش قیمت بنزین و سهمیه‌بندی آن بدون لحاظ کردن سهم این سازمان‌ها می‌تواند آن‌ها را در انجام ماموریت‌های خود با مشکلاتی مواجه کند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان‌های حفاظت محیط‌زیست و جنگل‌ها، برای انجام ماموریت‌های خود از وسیله نقلیه استفاده می‌کنند که با سهمیه فعلی توان کمتری برای انجام وظایف نظارتی خود دارد، تصریح کرد: بی تردید عدم وجود سهمیه بنزین برای خودروهای محیط زیستی در امر نظارت و حفاظت از محیط‌زیست، منابع طبیعی و جنگل‌ها تاثیر منفی خواهد داشت.

عدم تامین سهمیه سوخت برای خودروهای نظارتی مشکل ایجاد کرده است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر اینکه عدم تامین سهمیه سوخت برای خودروهای نظارتی و گشتی مشکلات بسیار زیادی را ایجاد کرده است، اضافه کرد: امیدواریم دولت با استفاده از تجربیاتی که در روند سهمیه بندی سوخت بدست می‌آورد در جهت جبران و افزایش سهمیه‌ها، به حدی که پاسخگوی نیاز ارگان‌ها و نهادها باشد، اقدام کند.

مراقبت از جنگل‌ها باید به سمت الکترونیکی شدن پیش برود

این نماینده مردم در مجلس، ابتکارها و نوآوری‌ها در شرایط سخت ایجاد می‌شود، خاطرنشان کرد: گشت و مراقبت‌های ما برای صرفه‌جویی بیشتر در آینده باید به سمت الکترونیکی شدن پیش برود تا بتوانیم از سیستم‌های ماهواره‌ای برای نظارت و مراقبت از جنگل‌ها و مراتع و رصد آتش سوزی استفاده کنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار