شهرستان گرگان در استان گلستان به مدت دو روز میزبان ۷ اثر از سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران(سینما حقیقت) خواهد بود.

۷ فیلم سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران در گرگان اکران می شوند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان،سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران(سینما حقیقت) با هدف  از نمایی تاریخ و فرهنگ جامعه‌ی ایرانی- اسلامی، صیانت از هویت ملی مبتنی بر انگاره‌های دینی و ایرانی، تقویت سینمای مستند خلاق ایران، آشنایی فیلمسازان کشور با تحولات نوین سینمای مستند جهان، توجه به اهمیت اقتصاد سینمای مستند با تأکید بر رفع موانع تولید، توزیع و نمایش آثار در عرصه‌های داخلی و خارجی برپا شده است.

این جشنواره به همت «مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی» سازمان امور سینمایی برگزار شده است و در تاریخ ۲۴ و ۲۵ آذر ماه  ۷ اثر از فیلم های آن در پردیس سینمایی کاپری گرگان اکران خواهند شد.

در ساعت ۱۷,۳۰ روز یکشنبه ۲۴ آذر ماه فیلم های «جمیله» به کارگردانی«محمد باقر شاهین» و «آبشار» به کارگردانی «علی شهابی نژاد» و در ساعت ۱۹.۳۰ فیلم «قرقبان» به کارگردانی «فتح اله امیری و نیما عسگری» اکران می شوند.

در روز دوشنبه ۲۵ آذر ماه ساعت ۱۷,۳۰ فیلم «روایت سیل» به کارگردانی «مصطفی شوقی» و  ساعت ۱۹,۳۰ فیلم های «خانه سنگی» اثر «محمد علی یزدان یزدان پرست» ، «آنها» اثر «رضا عبیات» و «قیچی» اثر «الناز دیبافر» اکران می شوند.

سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران(سینما حقیقت) در بخش های مسابقه ملی،مسابقه بین‌الملل،جایزه شهید آوینی،مسابقه فیلم‎های مستند کارآفرینی،بخش‌های جنبی ملی و بین‌المللی، بازار بین‌المللی فیلم مستند،کارگاه‌های تخصصی و نکوداشت برگزار شده است و  علاقه مندان می توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر و پیگیری جشنواره به نشانی http://irandocfest.ir مراجعه نمایند.

یادآوری می شود پیشتر سینما بهمن آزادشهر میزبان این رویداد فرهنگی و هنری اعلام شده بود که به دلایل نقص فنی؛ اکران آثار در پردیس سینمایی کاپری شهرستان گرگان صورت می پذیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار