مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان از خرید بیش از ۲۷ هزارتن دانه روغنی سویا در استان خبرداد.

خرید تضمینی بیش از ۲۷۰۰۰ تن دانه روغنی سویا در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ حمیدرضا علی محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: از شروع خرید تضمینی دانه روغنی سویا تاکنون بیش از ۲۷ هزارتن از این محصول به ارزش ۷۴۶ میلیارد و ۷۰۱ میلیون ریال در استان گلستان خریداری شده است.

علی محمدی ادامه داد: در سال زراعی جاری قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم دانه روغنی سویا از کشاورزان، با دو درصد ناخالصی و ۱۲ درصد رطوبت ۲۹ هزار و ۶۳۳ ریال خریداری بوده که حداکثر ناخالصی قابل قبول دانه سویا جهت خرید تضمینی هشت درصد و همچنین حداکثر رطوبت مجاز برای این دانه روغنی ۲۰ درصد است.

وی افزود: ۱۴ مرکز خرید تضمینی سویا در شهرستان های بندرگز، بندرترکمن، کردکوی، گرگان، علی آباد، رامیان، گنبد و گالیکش پیش بینی شده است که با به کارگیری تمامی پتانسیل ها و امکانات از قبیل نرم افزاری و سخت افزاری، آماده تحویل گرفتن دانه روغنی سویا از کشاورزان گلستانی هستند.

علی محمدی در خصوص پرداخت بهای محصول گفت که تاکنون ۵۵۹ میلیارد ریال از بهای سویای تحویلی، از مرکز به حساب بانکی کشاورزان واریز شده که این مقدار ۷۵ درصد مطالبات کشاورزان تحویل دهنده دانه روغنی سویا به مراکز خرید تضمینی را شامل می شود و بقیه مطالبات سویاکاران به تدریج از مرکز به حساب بانکی اعلامی آنها واریز می شود.

وی در ادامه افزود: با توجه به پیش بینی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان انتظار می رودبیش از ۲۸ هزار تن دانه روغنی سویا از حدود  ۱۸ هزار هکتار اراضی سطح زیر کشت سویا از کشاورزانخریداری شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان خاطر نشان کرد: خرید دانه روغنی در سال زراعی جاری تنها از طریق سامانه جامع پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی انجام می شود و به کشاورزان توصیه کرد که در اسرع وقت نسبت به ثبت اطلاعات موردنیاز به مراکز خدمات جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار