نوشیدن چای سبز در هنگام شب، می‌تواند این نوشیدنی مفید را به یک نوشیدنی مضر تبدیل کرده و کارایی آن در بهبود سیستم خواب افراد را معکوس کند.با این پنج شنبه برنا همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانید.

این دمنوش را به هیچ عنوان شب مصرف نکنید

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا چای سبز مقدار قابل توجهی از مواد معدنی مفید در خود دارد، از جمله این مواد آنتی‌اکسیدان‌ها و کافئین است که می‌تواند کارکرد سلول‌های عصبی را تقویت کرده و موجب آرامش خاطر، بهبود سیستم واکنش و تقویت حافظه شود.

اسید‌های آمینه و به ویژه ثیانین موجود در چای سبز استرس را کاسته و به افراد کمک می‌کند زمان طولانی‌تری خوابیده و کیفیت خواب آن‌ها را نیز بهبود می‌دهد. این عناصر به کمک همدیگر می‌توانند باعث بهبود کارایی مغز، کاهش وزن، پیشگیری از سرطان و دیابت نوع ۲ و همچنین بیماری‌های قلبی می‌شوند.

مطالعات نشان داده که مصرف ۳ تا ۴ لیوان چای سبز در روز می‌تواند باعث کاهش خستگی شود. علیرغم همه مزایایی که برای چای سبز ذکر شد، کافئین یک عامل محرک طبیعی است و هر لیوان چای ۲۴۰ میلی‌لیتری حدود ۳۰ میلی‌گرم کافئین در خود دارد. تاثیرات کافئین ۲۰ دقیقه برای آغاز شدن زمان نیاز دارند و یک ساعت پس از مصرف به نقطه اوج خود می‌رسند. از این رو نوشیدن چای سبز پیش از خواب، توان افراد برای خوابیدن را مختل می‌کند. افراد همچنین در طول شب ناچار خواهند بود که مثانه خود را تخلیه کنند و این موضوع کیفیت خواب آن‌ها را می‌کاهد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار