مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان گفت: همایش ملی "جستارهای پژوهشی با تاکید بر بیانیه دوم" در روز پنج شنبه 28 آذر سال جاری با پیام حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی برگزار می شود.

آیین اختتامیه همایش ملی جستارهای پژوهشی با پیام آیت الله نوری همدانی در استان گلستان برگزار می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از خبرگزاری کوثر از گلستان، نشست خبری با محوریت اختتامیه همایش ملی "جستارهای پژوهشی با تاکید بر بیانیه گام دوم"با حضور اصحاب رسانه در مدیریت حوزه علمیه خواهران این استان برگزار شد.

خانم سیده نفیسه حسینی واعظ بیان کرد: مقام معظم رهبری در طول این چهل سال تجربه ارزشمندی در خصوص مدیریت نظام داشته اند، به همین جهت برنامه ریزی برای چهل سال آینده انقلاب لازم است تا انقلاب اسلامی با انرژی مضاعف و استفاده از ظرفیت جوانان به مسیر پیشرفت خود ادامه دهد.

وی با بیان این که مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در این بیانیه راه آینده را برای چهل سال دوم ترسیم کردند، خاطرنشان کرد: بر فرهیختگان و اساتید حوزه و دانشگاه لازم است تا با تامل بر بیانیه گام دوم، و با انجام فعالیت های علمی، مباحث نظری و هم برنامه های عملیاتی ترسیم نمایند.

مدیر حوز ه علمیه خواهران استان گلستان ادامه داد: همایش ملی "جستارهای پژوهشی با تاکید بر بیانیه دوم" از ابتدای سال 98 کلید خورد و اختتامیه آن 28 آذرسال جاری با پیام حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی  برگزار خواهد شد که15 نهاد اداری در این همایش ما را یاری کردند.

حسینی واعظ اضافه کرد: آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی استاد حوزه علمیه قم، حجت الاسلام و المسلمین حصاری معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران کشور و آیت الله سید مجتبی نورمفیدی از سخنرانان ویژه برنامه هستند، همچنین دو پنل تخصصی در عصر همان روز برگزار می شود.

* ارسال 200 مقاله علمی؛ حاصل کار همایش ملی جستارهای پژوهشی با تاکید بر بیانیه گام دوم

در ادامه نشست، حجت الاسلام والمسلمین عراقی رئیس دانشگاه مذاهب شعبه گنبدکاووس به عنوان یکی از نهادهای فعال مشارکت کننده اعلام کرد: از سراسر کشور حدود200 مقاله از اساتید حوزه و دانشگاه، دانشجویان، طلاب و حتی برخی روسای نهادهای شهرستانی به دبیرخانه همایش(مدیریت حوزه علمیه خواهران استان گلستان) رسیده است که البته آثار از نظر قوت و ضعف در یک سطح نبودند و توسط اعضای کمیته علمی که منتخبی از اساتید حوزه و دانشگاه هستند، ارزیابی شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر تقدیر از منتخبین آثار برتر، به عنوان مجموعه کتاب آثار برگزیده در قالب مقالات علمی و همچنین در پایگاه های معتبر علمی-بین المللی از جملهIsc  وcivilica و سایت همایش های ملی ایران(کنسرسیوم) منتشر خواهد شد؛ مقالات شایسته تقدیر هم در مجموعه "چکیده مقالات" درج میشود.

رئیس دانشگاه مذاهب شعبه گنبدکاووس افزود: قریب به 10 پیش نشست در استان های مختلف از جمله؛ گلستان، تهران، قم، یزد و مرکزی برگزار شده است.

* تمدن نوین اسلامی در سایه وحدت و تقریب مذاهب است

همچنین خانم بهرامی معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان گلستان و دبیر اجرایی این همایش با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) که «دانش آشکارترین وسیله برای عزت جامعه است» بیان کرد: بعد از صدور بیانیه و در آغازین ماه های سال جدید جلسات سیاستگزاری همایش با نهادهای مختلف برگزار شد و همایش تا 7 آذر ادامه یافت که البته همچنان آثاری به دبیرخانه همایش ارسال می شود.

وی گفت: آثار خوبی به دبیرخانه این همایش ملی ارسال شده است و 10 صاحب اثر و منتخب در روز اختتامیه تقدیر می شوند.

 

دبیر اجرایی همایش افزود: 13 نفر از اساتید حوزه و دانشگاه داخل و خارج استان ارزیابی و داوری آثار رسیده به این همایش را بر عهده داشتند.

بهرامی در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان مشارکت شیعه و اهل سنت با توجه به محور وحدت و تقریب مذاهب، توضیح داد: وحدت و مسئله تقریب، پایه مشارکت حوزه با دانشگاه مذاهب و جامعه المصطفی است، تا اندازه ای که حتی ارزیابان نیز از میان اساتید مذاهب مختلف بوده و از ظرفیت علمی اساتید حوزه و دانشگاه نیز استفاده شده است  همچنین آثاری از سوی دانشجویان و طلاب و اهل سنت نیز ارسال شده است.

وی اضافه کرد: یکی از پنل های تخصصی نیز با محوریت وحدت و تقریب مذاهب است، در حقیقت، تمدن نوین اسلامی در سایه وحدت و تقریب مذاهب است.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان گلستان این همایش را نخستین همایش ملی در رابطه با بیانیه و با گریت های علمی- بین المللی معرفی کرد.

بهرامی با بیان این که همیشه برای هر اقدام و عملی، تدبر و تامل لازم است، ابراز کرد: این همایش آغازی است برای گام دومی که از سوی مقام عظمای ولایت ابلاغ شد و تا رسیده به مقصود نهایی راه بسیار است و تمام دغدغه ما این است تا کاربست های پژوهشی از بیانیه گام دوم را مشخص کرده و تبیین پژوهش داشته باشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار