بازار سکه روز چهارشنبه از دو سو حمایت شد. از یک طرف، نرخ دلار به رشد خود ادامه داد و از سوی دیگر، بهای طلای جهانی در آخرین روزهای کاری سال ۲۰۱۹ توانست به بالاترین سطوح در یک و نیم ماه اخیر دست یابد.

پیش‌بینی قیمت سکه در روز‌های آینده

به گزارش گلستان ۲۴؛ نرخ سکه امامی در بازار آزاد دیروز چهارشنبه چهارم دی تا ساعت ۱۸ با ۲۹ هزار تومان افزایش به چهار میلیون و ۵۷۱ هزار تومان رسیده بود.

قیمت نیم سکه هم در بازار آزاد دیروز چهارشنبه چهار دی ماه تا ساعت ۱۸ با ۲۰ هزار تومان افزایش به دو میلیون و ۳۴۹ هزار تومان رسید.

قیمت ربع سکه هم در بازار آزاد دیروز چهارشنبه چهارم دی ماه تا ساعت ۱۸ با ۱۰ هزار تومان افزایش به یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسید.

اما در آینده نرخ سکه چه خواهد شد؟ در این مورد دنیای اقتصاد تحلیل کرده است: بازار سکه روز چهارشنبه از دو سو حمایت شد. از یک طرف، نرخ دلار به رشد خود ادامه داد و از سوی دیگر، بهای طلای جهانی در آخرین روزهای کاری سال ۲۰۱۹ توانست به بالاترین سطوح در یک و نیم ماه اخیر دست یابد. تاثیر این دو عامل سبب شد نرخ سکه در ساعت ۱۶ معاملات دیروز ۱۵ هزار تومان نسبت به روز سه‌شنبه افزایش یابد و به سطح چهار میلیون و ۵۵۵ هزار تومان برسد. علاوه بر دلار که در کانال ۱۳ هزار تومان به پیشروی ادامه داد، صعود اونس طلای جهانی به مرز ۱۵۰۰ دلار عاملی شد تا سکه برای رشد بهانه‌های جدی داشته باشد. با وجود این، سکه هنوز نتوانسته همچون دلار به بازدهی مثبت از ابتدای سال دست یابد و در معاملات دیروز ۲ درصد پایین‌تر از نرخ این فلز گرانبها در ابتدای سال معامله شد.

صعود اونس به مرز روانی

بهای هر اونس طلای جهانی قبل از تعطیلی روز کریسمس به ۱۵۰۰ دلار رسید. نرخ طلا از ابتدای این هفته حدود ۲۰ دلار رشد داشت و روز چهارشنبه به بالاترین سطح از ۵ نوامبر رسید. کاهش جریان اخبار و اطلاعات در این هفته و هفته بعد (به‌دلیل تعطیلات سال نو میلادی) در افزایش تقاضای طلا به‌عنوان دارایی امن موثر بود. این جریان تا ۶ ژانویه سال نو میلادی ادامه خواهد یافت و بنابراین حجم معاملات در بازار جهانی از جمله بازار طلا کاهش خواهد یافت.

از طرفی، بازار جهانی، اختلافات سیاسی چین و امریکا بر سر مسئله هنگ‌کنگ و اقلیت اویغور مسلمان چین را مانع اصلی امضای توافق تجاری می‌داند. ضمن اینکه برخی تحلیلگران در همین چشم‌انداز، روند اصلاحی را برای دارایی‌های ریسکی در سال پیش رو در نظر دارند و طلا را جایگزینی مناسب می‌دانند.

/گسترش نیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار