معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: مجوز و پروانه ساخت محل دائمی "نمایشگاه‌های علم و فناوری استان گلستان" ‌در محوطه پردیس این دانشگاه، از شهرداری اخذ شده و در صورت تامین اعتبار، کار ساخت آن آغاز خواهد شد.

اخذ مجوز ساخت محل دائمی نمایشگاه‌های علم و فناوری گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ حمیدرضا رضایی با حضور در دفتر خبرگزاری ایسنا-منطقه گلستان اظهار کرد: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به‌عنوان دانشگاه معین استان، بخش عمده‌ای از فعالیت‌های هفته پژوهش در گلستان را بر عهده دارد. ازجمله برنامه‌های هفته پژوهش در هر سال برگزاری نمایشگاه، انتخاب پژوهشگران و فناوران برتر، انتخاب دانش آموزان پژوهشگر برتر و انتخاب غرفه‌های برتر نمایشگاه است.

وی بیان کرد: برای انتخاب پژوهشگران و فناوران برتر استان علاوه بر اطلاع‌رسانی از طریق وب‌سایت هفته پژوهش، با همه دانشگاه‌ها، مراکز علمی و پژوهشی و ادارات استان مکاتبات انجام دادیم که پژوهشگران برتر حوزه خود را معرفی کنند تا بعد از بررسی برترین‌های استان انتخاب شوند.

معاون پژوهشی دانشگاه منابع طبیعی گرگان افزود: آیین‌نامه‌ای برای انتخاب پژوهشگران و فناوران برتر وجود دارد و بر اساس آن کارگروه‌های تخصصی را تشکیل دادیم و در نهایت برگزیدگان انتخاب و در مراسم افتتاحیه نمایشگاه هفته پژوهش معرفی و تجلیل شدند.

رضایی در ادامه با اشاره به عدم وجود محل دائمی برای برگزاری نمایشگاه‌ هفته پژوهش، گفت: زمینی در پردیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برای ساخت محلی دائمی جهت برگزاری نمایشگاه‌ها و فعالیت‌های استارتاپی و علمی و عرضه محصولات دانش‌بنیان در نظر گرفته‌شده و در حال حاضر طراحی صورت گرفته و پروانه ساخت آن هم از شهرداری اخذ شده است.

وی با اشاره به اینکه بعد از تامین اعتبار، عملیات اجرایی آغاز خواهد شد، گفت: ساخت این سوله نیاز به همکاری سایر دستگاه‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان دارد.

معاون پژوهشی دانشگاه منابع طبیعی گرگان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به چاپ ۲۴۲ مقاله ISI و چاپ ۴۳ مقاله غیر ISI توسط محققین این دانشگاه در یکسال گذشته، تصریح کرد: تعداد مقالات ISI از نظر تعداد کمتر شده اما شاهد رشد کیفی مقالات هستیم و تعداد ارجاعات به مقالات افزایش یافته است.

رضایی با اشاره به ثبت ۲۲ مورد اختراع طی یکسال گذشته، بیان کرد: در این مدت ۲۲ مورد تألیف کتاب، دو مورد ترجمه کتاب، حضور در ۱۱۶ همایش بین‌المللی و ۱۸۴ همایش ملی و ثبت ۴۵ قرارداد سفارشی و ۵ قرارداد مشترک در کارنامه پژوهشی دانشگاه قرار دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار